|
El Festivals Jardins de Llum guanya participació i qualitat i s’amplia amb els Ponts de Llum |
Jardins de Llum 2018, l’itinerari d’art efímer pel Centre Històric de Manresa, arriba a la quarta edició i tornarà a fer lluir la Festa de la Llum, el proper dia 20 de febrer, de la mà de la Taula de les Arts Visuals de la Catalunya central (TAV-CC), l’Ajuntament de Manresa i l’Associació Misteriosa Llum. Aquest any, el festival ha augmentat la participació i tindrà una extensió, amb motiu de la capitalitat cultural de Manresa 2018, que s’ha anomenat Ponts de Llum i que tindrà lloc aquest proper cap de setmana (17 i 18 de febrer). |
 |
| El Festivals Jardins de Llum guanya participació i qualitat i s’amplia amb els Ponts de Llum amb motiu de la capitalitat cultural. |
|
| MANRESA / Redacció |
| 13/02/2018 18:19 |
El Festival Jardins de Llum manté el llistó de qualitat, i estrena aquest any els Ponts de Llum com a extensió. Jardins de Llum té per objectiu apropar al públic els nous llenguatges contemporanis, cercant estratègies per arribar al màxim possible de gent. Per aquest motiu, amb l’apartat “escultures participatives”, diversos col·lectius de la ciutat poden accedir i formar part de Jardins de Llum.
Els detalls d’aquestes activitats emmarcades en les Festes de la Llum han estat presentat avui, al Centre Cultural el Casino, per la regidora de Projecció de Ciutat i Festes, Neus Comellas; la regidora de Cultura i Joventut, Anna Crespo; la presidenta de la Taula d'Arts Visuals (TAV) de la Catalunya Central i directora artística de Jardins de Llum, Roser Oduber; la membre de la Taula d'Arts Visuals (TAV) de la Catalunya Central, Anna Roca; i la coordinadora dels Petits Ponts de Llum, Laura Bataller.
Neus Comellas ha ressaltat la “potència i singularitat d’aquests projectes que enriqueixen la festa amb motiu de la capitalitat cultural de Manresa i que posen el llistat molt alt de cara a propers anys”. La regidora ha tingut paraules d’agraïment a les aportacions de la Taula d’Arts Visuals, les entitats i artistes “que són un gran regal per a la ciutat, la qual cosa ens permet dir que Manresa, més que mai, és una ciutat de llum”.
Anna Crespo ha subratllat la “qualitat” de les propostes d’aquesta edició i la “col·laboració amb artistes de gran trajectòria i reconeixement i amb la Xarxa Transversal que ens permet una transhumància del talent que hi ha a Catalunya”.
Al seu torn, Roser Oduber ha anat detallant la programació de Jardins de Llum amb “unes propostes efímeres que seran reflexions en profunditat que valdrà la pena aprofitar i valorar-les com un tresor”. Finalment, Anna Roca ha explicat les activitats de Ponts de Llum “vinculades a l’art contemporani, les arts efímeres i les instal·lcions lumíniques”. Laura Bataller ha definit els Petits Ponts de Llum com un projecte “per donat visibilitat i enfocar la mirada cap el més menuts, fent aflorar la creativitat dels infants”.
Creix la durada i l’oferta d’activitats Aquest 2018, el Festival viu un considerable augment de participació, i passa de les 9 escultures participatives de l2017 a20 escultures de llum aquest any. També, com l’any passat, en el marc del festival es programa una exposició de FotoArt, a la Plana de l’Om, amb el nom de “Jugant amb la Llum”. Jardins de Llum és un itinerari d’art efímer de Llum, de 3 hores de durada, de les 7 de la tarda fins a les 10 del vespre del dia 20 de febrer, la vigília de la Festa de la Llum. Aquest any, i en el marc actes de Manresa Capital de la Cultura Catalana 2018, l’organització ha volgut ampliar la durada i l’oferta d’activitats relacionades amb la llum i l’aigua amb un nou projecte que rep el nom de Ponts de Llum, que presenta propostes específiques que es desenvoluparan en espais de l’antiga fàbrica de l’Anònima i al carrer Sobrerroca. Aquest programa consta de diverses actuacions, tres dels quals (EINA –Anònima-, Escola Arquitectura -Torre Sobrerroca- i Nei Albertí -accés Anònima) són compartits amb Ponts de Llum i es podran veure durant el cap de setmana, dies 17,18 i 20 de febrer. L’organització vol destacar d’aquesta edició la gran qualitat dels projectes convidats, amb artistes com Carlos Coronas, vingut d’Astúries i amb una gran trajectòria i reconeixement; Meritxell Solé Figueras i Jordi Martínez Píñol, guanyadors de la passada edició del festival A Cel Obert de Tortosa i convidats per la Xarxa Transversal amb una obra de gran impacte a la plaça Major; les ballarines Maria Ribera i Núria Tobias, molt actives a Manresa, que ens presenten una obra intimista de llum i ombres; i l’escola d’Arquitectura Energia i Medi Ambient de Barcelona de la UPC, amb una intervenció de llum a la muralla del carrer Sobrerroca.
Aquest serà el segon any que Jardins de Llum forma part del projecte Transefímers de la xarxa d’activitats culturals Transversal, i se suma així a una relació d’iniciatives en la qual també figuren el Festival Ingràvid de Figueres, la MAU (Mostra d’Art Urbà) de Granollers, Lluèrnia d’Olot, Fescamp de Sant Cugat del Vallès i A Cel Obert de Tortosa.
Resum del Programa Jardins de Llum 2018 La Taula de les Arts Visuals de la Catalunya central (TAV-CC) dissenya cada any un itinerari que permet passejar i admirar un seguit de creacions cercant la interacció de l’art contemporani que té la llum i l’aigua com a protagonistes amb l’entorn urbà de la ciutat. Aquest any es construeix al voltant d’un conjunt de projectes artístics: quatre dels quals són d’artistes convidats per la seva llarga trajectòria en el treball artístic al voltant de la llum i sis de seleccionats a través d’una convocatòria oberta. Per donar continuïtat al recorregut s’han instal·lat una sèrie de projectes participatius realitzats per diferents col·lectius i entitats de la ciutat.
Per consultar el programa de JARDINS DE LLUM cliqueu aquí Per consultar el programa de PONTS DE LLUM cliqueu aquí |
|