Unes 50 persones participen a la plantada al Tordell
Està organitzada per l'Ajuntament de Súria i l'empresa Iberpotash i s'ha celebrat aquest cap de setmana
A la plantada popular hi han participat persones de totes les edats. Foto: AjS

SÚRIA / Redacció  
25/10/2017 18:41
Una cinquantena de persones, entre adults i infants, han participat aquest dissabte en la plantada popular d’arbres convocada per l’Ajuntament de Súria i l’empresa ICL Iberia a l’entorn de la Riera del Tordell, dins de les actuacions iniciades el passat mes de juny per a la recuperació d’aquest espai natural. Al llarg de la setmana passada es van portar a terme altres plantades d’arbres a càrrec dels centres d’ensenyament de la vila (escoles Francesc Macià, Mare de Déu de Montserrat i Fedac-Súria, i Institut Mig-Món).

L’objectiu d’aquesta activitat era fer participar la ciutadania en el projecte de recuperació i millora de la Riera del Tordell i el seu entorn. Les persones participants en la plantada han rebut com a obsequi un hort urbà per gentilesa d’ICL. En la plantada s'han fet servir diferents espècies representatives dels ambients fluvials de Súria, amb el suport de les empreses ACC Assessors Ambientals de Catalunya, Aprèn i Naturalea.

En una xerrada prèvia, el tècnic de l’empresa de serveis ambientals Aprèn, Andreu Salvat, ha destacat la importància de recuperar la “funció connectora” que la riera i el seu entorn desenvolupen entre diferents hàbitats naturals. Per la seva banda, el director de Medi Ambient d’ICL, Lluís Fàbrega, ha explicat que aquesta millora de projecte ambiental "és el resultat del compromís de l’empresa i de l’Ajuntament per protegir l’entorn natural". Fàbrega ha afegit que la iniciativa s’inclou en les accions que ICL porta a terme per “minimitzar” l’impacte ambiental de la seva activitat i "promoure accions d’interès social".

En la plantada d’arbres també hi han participat els regidors de Medi Ambient, Joan Pere Ruiz, i de Via Pública i Seguretat Ciutadana, Joan Castellà. Aquest projecte forma part de les mesures compensatòries acordades entre l’Ajuntament i ICL pels treballs de construcció de l’accés de la rampa minera de Cabanasses. A partir d’ara continuaran les tasques de plantació a l’entorn de la riera fins al març de 2018, quan es preveu acabar el projecte. També s’hi faran noves retirades d’espècies exòtiques, tallades selectives de vegetació presents a la llera i s’instal·larà una tanca de fusta a la zona del barri Joncarets.

Arxivat a: MEDI AMBIENT  IBERPOTASH 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]