Súria inicia els treballs de neteja i millora de la llera del Cardener
L'actuació està finançada per l'Ajuntament i representa una inversió de 16.800 euros
Els treballs començaran aquesta setmana. Foto: AJS

SÚRIA / N. Badrenas / Redacció  
25/09/2017 13:27
Els treballs de millora de la llera del riu Cardener a Súria han començat aquesta setmana, després que l’Ajuntament hagi aconseguit finalment tots els tràmits administratius necessaris amb la Generalitat, un procés que ha durat anys. L’actuació es farà a la part més urbana del riu, és a dir, la que avança en direcció sud des del pont de la resclosa de Salipota cap al Pla de les Hortes, el Fusteret i el Pou IV.

Les obres són finançades pel consistori surienc i representaran una inversió de 16.800 euros. Se centraran principalment en l’eliminació de canyissars –de canya americana–, bardisses i altres espècies no autòctones, així com d’arbres morts. També s’hi portaran a terme actuacions de poda i tala d’arbrat en els punts on sigui necessària una esclarida selectiva per millorar la qualitat del bosc de ribera.

L’Ajuntament preveu que els treballs puguin durar fins a dos anys, ja que s’han planificat fins a un total de vint unitats d’actuació, les quals també plantaran espècies autòctones de vegetació de ribera per evitar rebrots de canya i l’aparició d’altres espècies invasores. La primera fase dels treballs tindrà una durada prevista de dos mesos. El seu desenvolupament podria comportar talls puntuals al carrer de l’Areny i al camí entre la plaça de Sant Joan i el pavelló municipal d’esports.

El projecte forma part d’un pla d’actuacions per a la millora de la llera del riu Cardener entre els anys 2017-19, impulsat per la regidoria de Medi Ambient i Joventut de l’Ajuntament de Súria, amb els objectius de millorar tots els espais fluvials del municipi, apropar de nou el riu a la ciutadania i crear un corredor fluvial d’alt valor ambiental. Aquest pla també ha estat debatut pel Consell Municipal de Medi Ambient, organisme consultiu format per representants institucionals, polítics i socials del municipi.

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha realitzat en els darrers dies, i dins d’aquest mateix pla d’actuacions, la neteja i estassada d’un tram del riu, aigües avall del pont de Reguant. El projecte es porta a terme de forma paral·lela, segons ha explicat el consistori, amb els treballs de millorar a la riera del Tordell –a càrrec de l’empresa minera ICL– i altres iniciatives com la Via Blava del Cardener, impulsada per la Generalitat i la Diputació de Barcelona.

Arxivat a: MEDI AMBIENT  CARDENER 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]