La Nit de l'Empalme dóna pas a la Festa Major de Cardona
Tindrà lloc aquest divendres; dissabte al matí hi haurà el primer 'encierro' i, al vespre, un dels actes més esperats, el corre de bou, que enguany tindrà una exhibició de retalladors
El corre de bou de Cardona és un dels actes que aplega més participants i públic. Foto: AjC

CARDONA / Redacció  
08/09/2017 13:45
Tot i que la cita d’inici va ser l’1 de setembre amb el pregó institucional del president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, la festa major de Cardona se celebra els dies 9, 10, 11 i 12. Els actes de festa continuaran aquest divendres amb la Nit de l’Empalme, que inclourà les actuacions de l’Orquestra DiVersiones i dels grups Auxili i Vizuri, guanyadors de l’edició del concurs de grups de l’Empalme 2016, a més de la festa de Music-on a la carpa de la fira de dalt.

La jornada de dissabte començarà amb el primer encierro, el tradicional repic de campanes i un espectacle infantil. A la tarda seguiran els actes tradicionals com el Ball de Bastons, la processó de la Mare de Déu del Patrocini i els balls de l’Àliga. La primera referència que trobem documentada del Ball de Bastons és de 1704, així doncs té una antiguitat de mínim 313 anys. Al vespre arriba un dels actes més esperats de la festa: el tradicional corre de bou, que enguany, com a novetat, tindrà una exhibició de retalladors.

El diumenge se celebrarà l’ofrena floral al baluard de Sant Llorenç, la trobada de gegants al migdia –amb la presència de 10 colles de tot Catalunya, a més de les locals– i el concert del grup Séptimo A, a la nit. La Festa Major continua oferint actes per als més petits, com la trobada de gegants el diumenge i els corre de bous infantils, espectacles d’animació i una tarda infantil el dimarts. 

El concert i el ball del dilluns es faran de nou al pavelló, amb l’actuació de l’orquestra La Principal de la Bisbal. Com a novetat, aquest any, el dimarts a la tarda es durà a terme una cantada d’havaneres a la plaça de bous en què hi participaran la Coral Cardonina i el conjunt Neus Mar. El tradicional castell de focs clourà la festa major el dimarts, a les deu de la nit.

*Poden consultar la programació completa aquí.
*Totes les notícies relacionades amb la Festa Major de Cardona aquí.

Arxivat a: FM CARDONA 2017  FIRES I FESTES  TURISME A CARDONA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Exposició-Subhasta de Pintures contra el Càncer al Casino de Manresa
El Museu del Barroc acollirà la 2a edició del cicle la Música a la Catalunya del Barroc
El PSC de Cardona critica la pèrdua de més de 360.000€ per part del govern
Torna Pierre Oriola: un lluitador de la casa a la pintura del BAXI Manresa
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]