Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Un grup de veïns de Manresa ha convocat a través de les xarxes socials una assemblea oberta per tal d’organitzar-se i evitar la conversió del pàrquing Saclosa en zona blava. L’acte és previst per aquest dijous a les vuit del vespre al mateix aparcament.
Segons expliquen, “la privatització” de “l’únic espai del centre de Manresa on veïns i forans encara podíem aparcar gratuïtament ha estat la gota que ha fet vessar el got”. Els impulsors de l’assemblea estan d’acord en la urbanització i millora del pàrquing -que fins ara era de terra-, però no en què es pinti de blau: “Volem aquest espai condicionat, amb un millor paviment i una cura dels arbres més eficients, però el volem gratuït”.
Es queixen que l’Ajuntament no ha proposat cap alternativa de caràcter públic per a poder anar al centre de la ciutat, com podria ser -segons citen- un servei de bicicletes, la millora del transport públic o l’augment de quilòmetres del carril bici. Aquest fet, diuen, sumat a l’estrès amb el qual viu sotmès la societat actual, fa que la gent opti per anar a les grans superfícies perifèriques, “on hi ha aparcament gratuït”, la qual cosa fa “un flac favor al comerç local i a la vida comunitària de la ciutat”.
La conversió del Saclosa en zona blava forma part del projecte presentat per l’equip de govern de CDC i ERC, que preveu crear 515 places noves de pagament, que se sumaran a les 668 actuals. El pàrquing estava considerat com un dels darrers oasis lliures del centre. Fins ara hi podien aparcar més d’un centenar de cotxes, això sí, d’una manera desordenada i un pèl anàrquica, ja que no hi havia cap línia pintada en una zona que era de terra. Ara, l’àrea s’urbanitzarà i s’hi col·locaran 37 places de pagament. També s’han eliminat les places gratuïtes del carrer que porta el mateix nom i que és al costat, on s’hi ha creat 41 places blaves.
A l’agost, un altre grup de veïns va iniciar una recollida de signatures a través d’una plataforma d’Internet –Change.org– per demanar a l’alcalde, Valentí Junyent, que retiri el projecte. Aquest dimarts, acumulava 2.003 firmes.