Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Des d'aquest divendres i fins al 29 d'octubre es pot veure, a la Sala d'Exposicions del Casino, l'exposició Immersos en les Dades. Es tracta d'una mostra itinerant del programa d'arts visuals de la Diputació de Barcelona, ideada a partir de l'exposició Big Band Data del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). El director del centre, Vicenç Villatoro, va ser present a la inauguració d'aquest divendres, a les 8 del vespre, juntament amb l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i les regidores de Cultura i Joventut, Anna Crespo, i Projecció de Ciutat i Festes, Neus Comellas.
Aquesta exposició vol ser una acció de promoció i difusió de la cultura del segle XXI i les grans transformacions de l’era digital. Explora l’emergència de la base de dades com a marc de pensament cultural i polític i els efectes de la dadificació del món, un procés tan determinant al segle XXI com ho va ser l’electrificació al segle XIX.
La mostra, comissariada per Olga Subirós i José Luis de Vicente, està estructurada en set àmbits, cinc de temàtics més l’espai de documentació i el del servei educatiu: El pes del núvol. Geografies emergents de les dades; El batec del món. Què és la dadificació?; Què penses, que fas, què sents. La producció social de les dades; Som dades. De la quantificació a la mercantilització del jo; Dades per al bé comú. Cap a una cultura crítica i participativa; Espai de documentació; i Espai del servei educatiu.
Es podrà visitar fins al 29 d'octubre, de dimarts a diumenge i festius de sis a nou del vespre. Hi haurà diverses activitats complementàries, com una visita comentada a l'exposició, a càrrec d'Olga Subirós, el dia 16 de setembre a dos quarts de set de la tarda, així com tallers i conferències. També es poden concertar visites dinamitzades i tallers experimentals per a grups (escolars, gent gran, esplais o entitats). Cal concertar dia i hora al telèfon 93 8720171 o a l'adreça centrecultural@ajmanresa.cat.