Pablo Becerril: “Si no pateixes, és que estàs per ascendir”
El nou entrenador del Juvenil A del CE Manresa és un gran coneixedor del club i de l'entorn
Becerril ha estat l'entrenador dels primers equips del C.F. Martorell i l'A.E. Avià. Foto: CE Manresa

FUTBOL / Redacció  
11/08/2017 12:27
Pablo Becerril, nascut a Barcelona el 1981, és el nou entrenador del Juvenil A del CE Manresa, que juga a Lliga Nacional. Els seus inicis van ser als Escolapis de Sarrià i la passada temporada, era l'entrenador del primer equip de l'A.E. Avià. Becerril és un bon coneixedor del club manresà i també de l'entorn.

Està tancada la plantilla a hores d'ara?
Tenim 29 Jugadors fent la pretemporada. L'ideal seria configurar una plantilla de 21, però el nivell és tan alt que molt possiblement la tanquem amb 24. El futbol base va per generacions, que et poden situar més amunt o més avall. Mantenim una columna de 7-8 jugadors de la temporada passada i incorporacions, sobretot dels equips inferiors del club i alguns forans.

La temporada passada va tenir un final altament positiu que permet mantenir la categoria nacional. Com veu el precedent?
És una categoria complicada. Possiblement estàvem una mica per sota, però la gran majoria d'equips, fins i tot diria el 80%, tenen com a objectiu salvar-se. La igualtat és tal que estar en zona tranquil·la és com lluitar per l'ascens. La temporada passada, en l'última jornada hi van haver molts equips involucrats en la part baixa per no descendir. Si no pateixes, és que estàs per ascendir.

La mancança de l'equip és la falta de gol?
És una mancança general, la té tothom, no hi ha cap entrenador que no digui que la definició sigui fonamental. Nosaltres serem un equip que necessitarà, com molts d'altres, treballar per crear ocasions de gol i aconseguir-los. Tenim una plantilla molt nova. Necessitem temps. Les pretemporades sempre són complicades per diversos factors i hi ha contratemps que no són controlables. Al final, però, i amb paciència, voluntat de tothom i treball, es pot arribar a la finalitat comú.

Serà una categoria complicada amb noms que sobresurten?
Per lògica, els B del Barça, Espanyol, Cornellà i Damm estaran a dalt. Però el futbol base sempre guarda la incògnita. Fins que no comences a competir no tens paràmetres. Passen cinc jornades i tens referències, acabes primera volta i tens coneixements més aproximats. Som un club amb una estructura molt bona que ha fet un pas important endavant, tal com demostra el final de la temporada passada. Tant el primer equip com el juvenil van saber reciclar situacions complicades.

Coneix el club i el seu entorn?
Sí, conec a molta gent del club i fins i tot he treballat amb alguns d'ells. La infraestructura és molt bona. Pel que fa a la nostra categoria, juvenil, i en el moment de confeccionar equip, no ajuda que el nostre màxim rival en la zona immediata, el Gimnàstic Manresa, hagi assolit l'ascens. Hem de reconèixer que els nostres veïns tenen equips de gran categoria, però són els rivals-companys de la nostra zona.

*El Juvenil A del CE Manresa rebrà el dia 26 d'agost a la U.E. Llagostera al Nou Congost, en la primera jornada de la Lliga Nacional Juvenil.



 

Arxivat a: FUTBOL 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]