Rueda rep l'estima de Manresa en l’acte de concessió de la Medalla
La sala de plens de l'Ajuntament es va omplir de gom a gom
Rueda, en el moment que rebia la medalla. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
18/07/2017 10:34
En un Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa ple de gom a gom i acompanyat de la seva família, els seus amics i un munt de representants del món veïnal, sindical, social i institucional, Josep Rueda Cruz ha rebut aquest dilluns al vespre de mans de l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cívic, una concessió aprovada per unanimitat per tots els grups polítics del consistori per reconèixer la seva reconeguda trajectòria i activisme en el món veïnal i sindical.

La llarga trajectòria de Rueda, centrada principalment al barri de la Font dels Capellans, d’on ha estat president de l’associació de veïns durant 38 anys, ha estat reivindicada en un acte molt emotiu, en què el mateix Rueda ha volgut fer extensiu el reconeixement a les persones que han format part de les juntes de l’associació i que han col·laborat amb ell. “Això no és per al Rueda i prou, és per a molta gent”, ha reblat en el seu parlament.

L’alcalde, Valentí Junyent, ha estat l’encarregat d’obrir l’acte i donar pas a les intervenció d’Enric Martí, president dela Federaciód’Associacions de Veïns (FAV) de Manresa; i Lluís Vidal Sixto, responsable d’Acció Sindical de CCOO Vallès Occidental–Catalunya Central, en representació  de les entitats promotores de la concessió de la Medalla, entre les quals hi havia també l’AV Fonts dels Capellans.  

Tot seguit, ha estat la periodista manresana Pilar Goñi, directora del Grup Taelus, qui ha fet la glossa sobre el guardonat. Goñi ha destacat la dificultat de glossar la figura de Josep Rueda amb objectivitat, “ja que ens uneixen un munt d’estones, moments i emocions”. A Goñi i Rueda els uneix una estreta amistat personal de molts anys i ambdós són veïns del barri dela Font dels Capellans.

Durant la glossa, Goñi ha fet un resum de la vida personal i pública de Rueda, des de la seva arribada a Manresa als 8 anys d’edat procedent d’Almeria, els seus inicis laborals (“als 10 anys ha portava paquets de la botiga Costa Blasi de la plaça Gispert”), l’entrada al món sindical i la seva trajectòria coma líder sindical i la seva experiència en el món polític i les millores aconseguides al llarg dels anys al barri dela Fontdels Capellans. La periodista ha aprofitat la seva intervenció per reivindicar el treball de les persones que formen part de les associacions de veïns per als barris de la ciutat, una feina que ha qualificat de “voluntariat amb majúscules” i “un pilar fonamental de les ciutats, l’eina necessària perquè un barri funcioni”.

Després de rebre la medalla, Rueda, visiblement emocionat, ha agraït aquest guardó i, en el seu parlament, l’ha volgut fer extensiu al conjunt de persones que han format part de la junta de l’Associació de Veïns de la Font, als voluntaris i també als tècnics “que s’impliquen més del que els correspon pel sou que cobren” i les persones que l’han acompanyat al llarg de la seva trajectòria. “Això d’avui no és només pel Rueda, és per moltes persones, pels tècnics, per tot un barri, per tota la gent que dona un cop de mà”.

També ha tingut paraules d’agraïment a la família: als seus fills, “que tenien 10, 8 i 4 anys quan vam arribar a la Font i mai no m’han retret que hagi dedicat tantes hores a temes del barri i a reunions. Al contrari: quan una cosa ha sortit bé, sempre m’han dit: ole papa!”. I també molt especialment al seu company Andrés, “un suport les 24 hores del dia, que m’ha acompanyat, també en els moments difícils que ha tocat passar”.

Rueda ha tingut paraules d’agraïment també pel departament d’Oncologia d’Althaia, que l’ha tractat de la seva malaltia,: “ens queixem quan les urgències o algun servei no funciona. Avui i aquí també cal dir que hi ha magnífics professionals que t’ajuden a lluitar contra el càncer”.

Finalment, ha reiterat que de totes les activitats que ha dut a terme (“avui aquí s’han dit coses que no recordava: sí que n’he fet, de coses!”), d’allò que se sent més orgullós és de la seva trajectòria al capdavant de l’entitat veïnal de la Font dels Capellans, un barri “que m’ha donat tota la formació, que m’ha fet el que sóc”.

En acabar la intervenció de Rueda, l’alcalde ha estat l’encarregat de posat el colofó a les intervencions fent un agraïment públic a la trajectòria personal de Rueda. L’ha definit com “un home valent, generós, compromès, treballador i capaç, defensor del treball en equip”. L’alcalde ha afirmat que a les ciutats hi ha actius històrics, patrimonials i personals: “Josep Rueda és un actiu personal molt valuós, que ens ha permès aprendre al seu costat”.

*Poden veure les imatges de l'acte aquí.

Arxivat a: VEÏNS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]