La Flama arriba a Súria en un acte reivindicatiu
La festa, la música i el simbolisme de la Flama del Canigó centren la celebració de la Nit de Sant Joan
Encesa del peveter de la Flama del Canigó al davant de la Casa de la Vila, amb l'alcalde Josep Maria Canudas i un dels esportistes portadors. Foto: AjS

SÚRIA / Redacció  
25/06/2017 12:26
La Nit de Sant Joan es va celebrar a Súria en un ambient festiu, amb el protagonisme de la música i la Flama del Canigó com a símbol dels Països Catalans. Els principals escenaris de la celebració van ser la plaça de Sant Joan i l'entorn de la Casa de la Vila. Com en els darrers anys, la Flama del Canigó va arribar a Súria des de Manresa, portada per esportistes de la vila.

Després d'un recorregut pel centre urbà, la Flama va ser rebuda per l'alcalde Josep Maria Canudas i altres membres de la corporació al davant de la Casa de la Vila, on es va encendre un peveter que va ser instal·lat al pati interior de l''edifici consistorial. Els esportistes participants van ser Francesc Delgado, Albert Flores, Eduard Flores, Verònica González, Toni Hernández, Raquel Juncadella, Ester Martos, Àngel Mata, David Miguel, Clara Peris, Irene Yerro i Eduard Zomeño, que també van portar la Flama del Canigó a Sant Joan de Vilatorrada.

En l'acte institucional de la Nit de Sant Joan, celebrat al vespre davant la Casa de la Vila, l'alcalde Josep Maria Canudas va llegir el missatge de la Flama del Canigó, que enguany ha estat escrit per l'activista cultural Toni Ayala. En el missatge es fa una invitació a “lluitar contra la complaença fins tenir la feina feta i ben endreçada” i a no deixar “que ningú s'atreveixi a apagar-nos les fogueres, aquestes fogueres que fan aflorar els sentiments més nobles dels nostres estimats Països Catalans”.

Després de la lectura del missatge de la Flama del Canigó van tenir lloc davant la Casa de la Vila les danses dels capgrossos que representen els quatre elements de la natura (foc, aigua, terra i aire), els balls dels gegants Ton i Ció del Gorg de l'Olla, un pilar de la colla castellera Salats i el ball de cascavells amb el Tro Gros. Les interpretacions musicals van anar a càrrec d'alumnes de l'Escola Municipal de Música i altres músics suriencs. Des de la Casa de la Vila, la Flama del Canigó va ser portada fins al Pla de la Font en una cercavila que va passar pel centre urbà.

A la plaça de Sant Joan s'hi va encendre la tradicional foguera i s'hi va fer un sopar de revetlla. La fi de festa va ser un concert amb els grups Trifàsic, Séptimo A i el discjòquei Alexandre Main, de Styl FM. L'organització del programa de la Nit de Sant Joan a Súria va anar a càrrec de l'Ajuntament i del Tro Gros, amb la col·laboració d'altres entitats, persones i establiments de la vila. 

Arxivat a: SANT JOAN 2017  FIRES I FESTES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]