La gran marxa pel riu Calders obre les inscripcions
L'entitat ecologista 'A Contracorrent' recorrerà el curs del riu entre Navarcles i Moià per reivindicar una solució per la contaminació que pateix la conca
Contes al llac de Navarcles, en una de les activitats que està organitzant l'entitat. Foto: A Contracorrent

NAVARCLES / Redacció  
13/04/2017 15:18
Aquesta setmana l'entitat ecologista A Contracorrent, que agrupa diferents organitzacions del Moianès i el Bages, ha fet públic els detalls de la marxa que el primer cap de setmana de maig recorrerà el curs del riu Calders entre Navarcles i Moià per reivindicar una solució per la contaminació que pateix la conca del riu.

La marxa, que es farà en dues etapes fent nit a Monistrol de Calders, s'iniciarà el dissabte 6 de maig al Llac de Navarcles a 2/4 de 9 del matí i finalitzarà l'endemà al migdia amb un dinar popular i un acte de final de campanya a Moià, després d'haver passat pels municipis de Calders, Monistrol de Calders i Castellcir. Segons ha informat l'entitat, tothom qui vulgui participar a la marxa haurà de fer obligatòriament la inscripció a la web fins el 3 de maig.

La primera etapa sortirà a primera hora del matí de Navarcles tot resseguint el curs del riu i tots els seus meandres a través del sender del riu Calders (PR-197) fins a Calders on està previst dinar a la Plaça Major. A la tarda es reprendrà la marxa per la llera oest del riu fins a Monistrol on se soparà i s'hi farà nit. L'endemà s'iniciarà el segon dia de caminada a les 8 del matí per arribar a Moià abans de la una del migdia on es dinarà i es farà l'acte públic de final de campanya.

La marxa té un total de 40 quilòmetres repartits en dos dies i tothom qui vulgui participar-hi es podrà inscriure a la marxa completa o bé individualment per trams. La marxa no estarà senyalitzada cosa que obligarà a caminar en grup i tampoc hi hauran avituallaments, de manera que cada participant haurà de portar aigua i menjar entre àpat i àpat. S'habilitarà també un servei de transport d'equipatges per aquelles persones que facin la marxa completa perquè puguin transportar el sacs i aïllants per passar la nit a la Sala Petita de Monistrol de Calders.

Durant aquest cap de setmana continuen també els actes organitzats per l'entitat ecologista per divulgar i explicar la situació en la que es troba el riu Calders. Divendres 14 d'abril a 2/4 de 7 de la tarda a la Plaça de l'Ajuntament de Monistrol de Calders i diumenge 16 d'abril a les 12 del migdia a la paradeta que tindrà l'entitat a la Fira Agro Natura de Castellcir el grup d'animació infantil Pachamama explicarà un conte per públic familiar sobre el riu.

Durant tot el diumenge a Castellcir es podrà visitar també l'exposició itinerant que l'entitat ecologista ha elaborat per donar a conèixer la problemàtica ecològica de la conca del Calders. Fins a dia d'avui s'han organitzat activitats a Navarcles i Monistrol de Calders i durant les properes setmanes se'n organitzaran també a Moià, Collsuspina i Castellterçol. La marxa del primer cap de setmana de maig posarà punt i final a aquesta primera campanya unitària.

Arxivat a: CONTAMINACIÓ AL CALDERS  RIERA TOSCA MOIÀ  MEDI AMBIENT 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Festivitat de Tots Sants omple el Cementiri de Manresa
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
Sant Fruitós de Bages adquireix la totalitat de la finca de Can Figueras
Sant Joan aprova inicialment un pressupost de 13 milions d’euros
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]