La Congregació de la Verge dels Dolors tornarà a la processó
L'objectiu dels nous organitzadors és que la processó no es trenqui
Una imatge de la processó de l'any passat, al seu pas pel Passeig. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
13/04/2017 14:58
D’entre tots els actes de la Setmana Santa de Manresa destaca la processó del Divendres Sant, una renovada tradició del segle XVII. Aquest divendres, la capital del Bages viurà la 18a edició de la processó del Divendres Sant des de la seva recuperació en què, com mana la tradició cristiana, els confrares sortiran pels carrers amb les seves germandats acompanyant el pas d’un Crist o d’una Mare de Déu per recrear la Passió de Jesucrist. Enguany, la processó manresana recupera la Venerable Congregació de la Verge dels Dolors, que fa un parell d’anys que no hi participava. Per contra, no hi serà el pas de la Congregació de la Mare de Déu de la Bona Mort, ja que no ha trobat portants, si bé sí que hi participarà la confraria.

Començarà a les 20.30 hores. L’encapçalaran, com sempre, els Armats de Manresa, seguits pel pas vivent del Crist Captiu del Grup Escènic Nostra Llar del Poble Nou, la confraria del Natzarè, la Unió Musical del Bages, l’Associació Reparadora Pius IX, les confraries de la Bona Mort, de la Verge dels Dolors, de la Puríssima Sang del Nostre Senyor Jesucrist (pas del Sant Sepulcre), el seguici d’autoritats i la Germandat de Nostra Senyora de l’Esperança Macarena, pas que els portants carreguen a pes –igual que el de l’Associació Reparadora Pius IX– i que és un dels grups més esperats per la gent que acudeix a la processó. Enguany, la banda de cornetes i tambors de San Pablo de Saragossa farà l’acompanyament musical del pas.

L’objectiu dels organitzadors, una coordinadora integrada per membres de diferents congregacions que ha rellevat els Armats, que se n’han fet càrrec en les tres darreres edicions, és que la processó vagi el més unida possible. Per aquest motiu la trobada entre l’Esperança Macarena i el Natzarè tindrà lloc al final del recorregut, sobre les 23.45 hores, per evitar que la processó es trenqui i la Germandat de Nostra Senyora de l’Esperança Macarena es despengi del gruix dels passos, com ha passat en els darrers anys. La processó surt de la basílica de la Seu, fa un recorregut pels principals carrers de la ciutat, com el carrer Alfons XII i el Passeig Pere III, i torna a la basílica.
 

Arxivat a: SETMANA SANTA 2017  FIRES I FESTES  CULTURA POPULAR 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]