Rams i benediccions, arrenca la Setmana Santa
La trobada gegantera de Súria omple el poble amb moltes colles del Bages
La Colla de Cervera durant la Cercavila. Foto: AJS

BAGES / Redacció   
09/04/2017 21:49
La Benedicció de Rams i la 9a Trobada Gegantera han estat dos dels actes destacats de la Fira de Rams de Súria com a pròleg d'un programa festiu que es tancarà dissabte 15 i diumenge 16 d'abril amb una nova edició de les Caramelles de Súria, que enguany tornaran a ser les més grans de Catalunya i que s'estrenen dins el Catàleg de Patrimoni Festiu.

La 9a Trobada Gegantera ha reunit les colles de Bisbalet d'Igualada, Callús, Cardona, Cervera, Matadepera, Navarcles, Sant Feliu de Llobregat, Sant Vicenç de Castellet, Santpedor, Tuïr (Catalunya Nord) i les surienques Geganters i Grallers del Poble Vell i Geganters d'El Gorg de l'Olla.

Les dotze colles geganteres han protagonitzat una cercavila pel centre urbà, amb una ballada final conjunta a la plaça de Sant Joan. Com a cloenda de la Trobada, el cap dels Geganters i Grallers del Poble Vell, Manel Ramos, ha agraït la participació de les colles presents en nom de l'entitat organitzadora.

La Benedicció de Rams ha tingut lloc al davant de l'Església Parroquial de Sant Cristòfol, amb la presència de centenars de persones. Al llarg del matí, la plaça de Sant Joan també ha acollit un taller de pintura i inflables, organitzats pels Geganters i Grallers del Poble Vell. El programa d'actes de la Fira de Rams ha acabat per la tarda amb una ballada de sardanes interpretades per la Cobla Súria a la plaça de la Serradora. 

Més de 500 persones a Manresa
La tradició de beneïr el ram o la palma es manté ben viva a Manresa i en d'altres poblacions de la comarca. A la capital del Bages, més de 500 persones no s'han perdut la benedicció tradicional a les escales de Crist Rei, que s'han tornat a omplir. També ha estat molt concorreguda la cercavila dels Armats, que ha donat el tret de sortida a la Setmana Santa de Manresa.

Arxivat a: SETMANA SANTA 2017  FIRES I FESTES  CULTURA POPULAR 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]