Unitat per condemnar l'agressió homòfoba de Berga
Centenars de persones s'han aplegat aquest dilluns a la tarda a la capital del Berguedà; diverses entitats i partits del Bages s'han sumat a la protesta
La plaça de Sant Pere de Berga, plena de gent. Foto: Marc Canturri / Aquí Berguedà

BERGUEDÀ / Marc Canturri / Aquí Berguedà  
13/03/2017 13:38
Berga s'ha convertit aquest dilluns en l’epicentre de la lluita contra l’homofòbia. L’Andy i el Jorge van ser apallissats a la sortida de la discoteca de Berga La General la matinada de dissabte a diumenge. El motiu? Fer-se un petó en públic. 

L’endemà els dos joves van explicar els fets i la notícia ha ressonat per tot el país en qüestió de 48 hores. A més, després d’un degoteig de mostres de suport des de diumenge a la tarda, la capital del Berguedà ha acollit una emotiva concentració, a la plaça de Sant Pere, aquest dilluns al vespre.

L’acte ha comptat amb l’assistència de centenars de persones i la participació de diverses associacions implicades en la lluita contra els drets del col·lectiu LGTBI, com Tal Com Som, Violeta o l’Observatori en contra de la homofòbia. També hi han hagut parlaments per part de les institucions. En concret, ha parlat el president del Consell Comarcal, David Font, la directora general d’Igualtat de la Generalitat, Mireia Mata, i l’alcaldessa de Berga, Montse Venturós.

Però el moment més emotiu del vespre ha estat la cloenda de la concentració, quan l’Andy, una de les víctimes de l’agressió homòfoba, s'ha posat davant del micròfon per agrair, al costat de la seva parella, el suport rebut.

L'Andy i el Jorge estan intentant passar el xoc plens de morats i amb la cara inflada. No s'ho esperaven: "No et pots imaginar de cap manera que t'agrediran davant de la discoteca on has anat tota la vida", diu. La General ha condemnat els fets i ha dit que no deixarà entrar l'agressor mai més. "Dins del local, no vam tenir cap problema", aclareix l'Andy, i de fet, afegeix: "No havíem tingut mai cap problema enlloc: ni a Barcelona, ni a Manresa, ni a Berga; enlloc".

Rebuig unitari
Diverses entitats i partits també han mostrat el seu rebuig a l’agressió en les darreres hores, com ara el Consell Comarcal del Bages, l’Ajuntament de Cardona o el PSC de Manresa, entre d’altres.

Amb l’objectiu d’evitar aquest tipus de conductes, el Consell porta a terme nombroses accions per lluitar justament contra la discriminació per raó d’orientació sexual i identitat de gènere. Aquestes mesures es van presentar el passat febrer en el marc de la Taula comarcal de polítiques LGTBI del Bages. El Consell programa la maleta de contes, en què es tracta la diversitat sexual, promou diferents tallers a secundària i impulsa el Pla d’Igualtat de Gènere comarcal, entre d’altres iniciatives.

Arxivat a: AGRESSIÓ HOMÒFOBA BERGA  SUCCESSOS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]