Sallent aparca el projecte de la nova residència a la Fàbrica Vella
Una nova llei de finals del 2016 posa en dubte que es pugui construir a la Fàbrica Vella pel perill d'inundabilitat
Panoràmica de la zona de la Fàbrica Vella de Sallent. Foto: Noemí Badrenas

SALLENT / Redacció  
09/03/2017 12:03
L'Ajuntament de Sallent ha decidit "frenar" el projecte de la nova residència a la Fàbrica Vella. El motiu és el reial decret de l'estat espanyol que va entrar en vigor a finals del 2016 i que canvia les regles del joc pel què fa als equipaments que es poden construir en zones considerades inundables. Davant de la nova normativa, el consistori ha aturat l'aprovació definitiva del projecte i ara està a l'espera dels estudis corresponents per part de l’Agència Catalana de l'Aigua (ACA), que és qui ha de determinar els fluxes preferents del riu Llobregat.

Un projecte que fa 15 anys que dura
L’Ajuntament de Sallent va comprar l’antiga Fàbrica Vella amb l’objectiu de poder-hi fer una residència de persones grans el 2001, quan l'alcalde era Jordi Moltó (CiU). Des d’aleshores, s’han anat fent passos per assegurar que la construcció es podia fer a l'antic complex fabril, ja que des de l'inici els partits de l'oposició van mostrar dubtes pel fet que la fàbrica es troba en sòl declarat inundable.

Davant el temor, el consistori s'ha volgut assegurar al llarg dels anys de la viabilitat del pla. El 2008, es va fer un primer avant projecte que va obtenir "l’informe favorable de l’ACA" i el 2016, ja amb David Saldoni (CDC) d'alcalde, el projecte obtenia el quart informe favorable de l'Agència. A banda, el projecte executiu compta amb els informes favorables de la direcció general de Patrimoni i dels urbanístics d’acord amb el Pla General del municipi de Sallent.

Així, el pressupost d'aquest 2017 ja contempla partides per poder fer front a la construcció d’aquesta residència, que té un cost global de prop de set milions d'euros.

Després de 15 anys, doncs, semblava que s'arribava ja a la recta final, però "l'aparició del Real Decreto del govern espanyol, que impedeix la construcció d’una residència en un solar de fluxos preferents", ha fet aparcar el projecte, segons han detallat fonts municipals.

Noves normes
Les mateixes fonts han explicat que fins el 29 de desembre de 2016 les normatives de la Generalitat de Catalunya permetien construir en sòl de zona inundable si l’entrada i les obertures estaven per sobre de la cota d’inundabilitat de 500. Aquest era el cas de Sallent. La cota és de 273,5, i la residència de Sallent es construïa a 275, per tant, "era factible la construcció, tal i com deien tots els informes del projecte".

A partir del 29 de desembre, s’impedeix construir una residència en aquest solar, però la paradoxa és que sí que es permetria construir-hi pisos, un hotel o molts altres edificis, subratlla l'Ajuntament.

Per tot plegat, l'equip de govern (de CDC i PSC) ha decidit frebar l’aprovació definitiva del projecte, "tot i que legalment es podria tirar endavant, atès que està informat abans de l’aprovació del decret". L'alcalde, David Saldoni, ha explicat: “sempre hem dit que la residència es podia fer, perquè teníem tots els informes favorables, ara també la podríem fer, però com que hi ha algun dubte, nosaltres frenem. Volem fer les coses molt ben fetes, fins el dia 29 de desembre no hi havia cap ombra de dubte, malgrat hi havia qui en volia sembrar, però a partir del 29 de desembre, n’hi ha alguna, i no tirarem endavant una construcció sinó estem del tot segurs que fem el correcte.”

Saldoni hi ha afegit: “òbviament el decret és l’última cosa que ens esperàvem, ja que havíem fet tots els passos correctes al llarg d’aquests anys fins a tenir el millor projecte, tots els informes favorables, i el finançament per fer-ho, i ara al darrer moment ens apareix aquesta nova normativa, i esperarem a veure concretament com afecta en el nostre projecte, però també al conjunt del municipi, ja que limita i crea problemes en el desenvolupament d’altres sectors propers al riu.”
 

 

Arxivat a: NOVA RESIDÈNCIA SALLENT  FÀBRICA VELLA SALLENT 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Fira de l’Estudiant reunirà una àmplia oferta d’orientació acadèmica, formativa i ocupacional
S'obren les inscripcions a les proves d'accés als cicles formatius de l'Escola d'Art de Manresa
Premi Emergent d'Arquitectura i Bioconstrucció
L’Ajuntament reactiva la recollida de mostres d’ADN caní
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]