Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
L'Ajuntament i la Fundació Lacetània col·laboren per oferir reforç extraescolar
El projecte va dirigit a infants, de primària i de primer cicle de secundària, que presenten dificultats d’aprenentatge associades a problemes d’adaptació al medi escolar
Moment de la signatura del conveni de suport al projecte Puntal de la Fundació Lacetània. Foto: AjM
El projecte Puntal de la Fundació Lacetània, destinat al reforç extraescolar de l'aprenentatge, compta a partir d'aquest dimarts amb el suport de l'Ajuntament de Manresa. Les dues entitats han signat un conveni de col·laboració que beneficiarà infants de primària i secundària, per als cursos 2016-2017 i 2017-2018.
L’acte de signatura ha anat a càrrec del l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent; el gerent de la Fundació Lacetània, Joan Canyadell; i la representant del projecte Puntal, Agnès Torras. Els ha acompanyat també la regidora d’Ensenyament i Universitats, Mercè Rosich.
Amb aquest conveni l’Ajuntament de Manresa manifesta la voluntat de vetllar per l’èxit escolar així com atendre a la infància i adolescència en risc social. Amb aquesta finalitat es dóna suport a l’escolarització, amb reforç extraescolar als infants i joves amb especials dificultats, amb la voluntat que en puguin gaudir tots els que ho necessiten, com a garantia d’igualtat de condicions.
Des del 2009, la Fundació Lacetània empara el projecte Puntal, un projecte que neix de la voluntat de professionals de l’educació i va dirigit a infants i adolescents que presenten dificultats d’aprenentatge associades a problemes d’adaptació al medi escolar, per factors diversos, que poden acabar comportant mancances en el procés de socialització.
El reforç escolar es fa a la mateixa escola de l’alumnat i va a càrrec d’acompanyants en pràctiques i acompanyants experts. Els acompanyants en pràctiques són alumnes dels Cicles de Formació Superior i Batxillerat i els acompanyants experts són professionals de l’educació, professionals jubilats i pensionistes que hi col·laboren de manera voluntària. Tot el projecte es coordina amb els mestres, les escoles i amb els centres de formació dels alumnes en pràctiques.