El Govern diu que l'ús del teletac a la C-16 resoldrà "una anomalia"
La delegada Laura Vilagrà recorda que el preu del peatge en dies feiners està subvencionat en un 45% des del 1999 i indica que és l’únic del país que permet a l’usuari beneficiar-se de la subvenció sense un control; sense teletac, el 2019 l'autopista costarà sempre 7,72 euros
La santpedorenca Laura Vilagrà, al seu despatx del Palau Firal de Manresa. Foto: C.O.

BAGES / Carmina Oliveras  
03/01/2017 11:35
La delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, ha assegurat aquest dimarts que la obligació d’haver d’utilitzar un sistema de telepeatge per continuar pagant els 4,18 euros que val passar per l’autopista de Manresa a Terrassa (C-16) entre setmana –mesura que entrarà en vigor a partir del gener del 2019– resoldrà “una anomalia que només es donava en aquesta autopista”.

Deixant de banda les noves bonificacions que s’han estrenat aquest gener per als vehicles que circulen per la C-16 en hores punta, Vilagrà va recordar que el preu actual que es paga entre setmana està bonificat en un 45% des del 1999 i que la C-16 és l’única autopista catalana que permet que el descompte s’apliqui de manera directa, sense cap sistema de telepeatge que sigui capaç de fer-ne un control. En aquesta línia, Vilagrà va recordar que “qualsevol subvenció ha de ser nominal, has de saber a qui li dones, i això, a la C-16, no s’estava complint”.

De dilluns a divendres, l’autopista costa 4,25 euros al peatge troncal (trajecte Manresa - Terrassa) i 2,13 euros al lateral (trajecte Sant Vicenç de Castellet - Terrassa). Els caps de setmana, quan no existeix cap tipus de descompte directe, el recorregut llarg costa 7,72 euros i el curt 3,88. El 2019, el preu que pagarà l’usuari serà sempre el de cap de setmana si no disposa del sistema Via-T o de l’aplicació mòbil Satelise.

La delegada va indicar que, des del punt de vista del departament d’Economia, es veia com una incongruència que es requerís el teletac en les noves bonificacions que han entrat en vigor aquesta setmana i que no es fes “en les que són històriques”. També va reconèixer que el Govern volia iniciar la mesura aquest gener, precisament de manera conjunta amb la posada en marxa dels nous descomptes, però que “tenint en compte la sensibilitat” que hi ha al voltant de la C-16 –i de retruc de la C-55– es va decidir deixar un marge de dos anys.

La publicació al Diari Oficial de la Generalitat, però, sí que es va fer de manera conjunta, fet que ha generat certa confusió i malestar entre usuaris i col·lectius, que han criticat que el Govern no ha fet publicitat de l’obligació d’haver d’usar teletac a partir del 2019 per a poder continuar pagant el preu actual i que, en canvi, sí que se n’ha fet dels nous descomptes.

Sense teletac es pagaran 7,72 euros el 2019
La diferència de preu entre agafar la C-16 entre setmana a Manresa (4,25 euros) o a Sant Vicenç (2,13) feia que la majoria optés per la segona opció i, per tant, fes el tram entre Manresa i Sant Vicenç per la C-55, congestionant encara més la via. Les noves bonificacions permetran pagar 2,13 euros agafant la C-16 a Manresa o als pobles del Bages nord i del Berguedà. Això sí, cal tenir teletac o l’aplicació mòbil Satelise. Sobretot a partir del 2019, quan sense aquests sistemes els 2,13 euros es convertiran en 7,72 euros, que és el preu real sense cap descompte.

Arxivat a: AUTOPISTA C-16 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



S'obre la convocatòria per presentar creacions artístiques per al Festival Jardins de Llum 2026
Protecció Civil i FGC organitzen un simulacre d'accident de tren al túnel de Viladordis de Manresa
UManresa posa en contacte 36 estudiants i una vintena d'empreses
La marxa contra el càncer de Castellbell supera el centenar de participants
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]