Set detinguts per una plantació de 3.600 plantes de marihuana
S'han desmantellat dues granges abandonades d'Avià que es feien servir per al cultiu de la droga
Una de les imatges que han facilitat els Mossos

BERGUEDÀ / Redacció  
24/11/2016 11:35
Els Mossos d’Esquadra de la comissaria del Berguedà van detenir el passat 21 de novembre set persones, d’edats compreses entre els 19 i 60 anys, de nacionalitat espanyola, veïns d’Avià, Terrassa (Vallès Occidental), Badalona (Barcelonès) i Espunyola (Berguedà), com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública.
 
El passat 26 de setembre els Mossos van tenir coneixement de l’existència d’una possible plantació de marihuana en una granja en desús a Avià. Seguidament es va iniciar una investigació que va permetre confirmar les sospites.
 
La investigació també va permetre constatar que les persones que cuidaven les plantes tenien una altra granja a la mateixa població destinada al mateix ús.
 
Davant d’aquests indicis els mossos van efectuar, el passat 21 de novembre, una entrada i perquisició a les dues granges.
 
Com a resultat dels escorcolls, es van intervenir més de 3.600 plantes de marihuana en diferents estats de creixement i floració. Els agents també van comprovar que les estances de les dues granges estaven perfectament habilitades per realitzar cultius intensius, amb sistemes de ventilació, reg i enllumenat.
 
El mateix dia es van detenir set persones, relacionades amb el cultiu, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública. Cadascun dels detinguts tenia una funció concreta: uns eren els propietaris de les granges, altres s’encarregaven del cultiu i els últims feien el transport del material necessari.
 
Els detinguts, alguns d’ells amb antecedents per fets similars, van passar el 23 de novembre a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Berga, el qual va decretar llibertat amb càrrecs per tots ells.
 

 

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Molta precaució els propers dies per les temperatures de rècord i el risc extrem d'incendi forestal
L'Ajuntament de Manresa reforça el servei de bus urbà amb motiu del Festival Camins al Palau Firal
Artés acollirà un diàleg sobre el passat, el present i el futur del cooperativisme
Per què els semidirectes a Manresa fins el 2040?
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]