L'Ajuntament investiga si un agent de la Policia Local va falsificar una multa
El cas arrenca de la denúncia d'un conductor, que assegura que se li va imposar una sanció per estacionar malament que no corresponia

MANRESA / Redacció  
11/10/2016 11:35
L'Ajuntament de Manresa ha obert una investigació per esbrinar si un agent de la Policia Local va interposar intencionadament una multa a un conductor sense que aquest hagués incorregut en cap infracció.

El consistori ha decidit obrir diligències internes després que l’Audiència Provincial de Barcelona ha confirmat l’obertura d’actuacions contra l'agent "per un possible delicte de falsedat en document públic". Fonts municipals han explicat que "la citació d'un agent de la Policia Local en qualitat d'investigat és un fet sense precedents en el cos de la Policia Local de Manresa", i que s’ha decidit iniciar una investigació "per recollir tota la informació del cas i determinar quines actuacions cal fer".

Els fets es remunten al 3 de novembre de 2015, quan una persona sancionada per l’agent per estacionament indegut, i amb la qual va mantenir una discussió, va denunciar l’agent al jutjat per amenaces i mantenint que el seu vehicle estava aparcat correctament.

En arribar el cas per amenaces al jutjat, el jutge va interpretar que realment el que hi podia haver al darrera era una possible falsedat documental en la denúncia i va manar investigar si realment era cert o no.

La defensa de l’agent va interposar aleshores els corresponents recursos, però van ser desestimats pel mateix jutjat i també per l’Audiència Provincial de Barcelona, que va confirmar l’obertura de les actuacions prèvies.

Dijous passat, 6 d‘octubre, l’Ajuntament de Manresa va tenir coneixement que el jutjat d’instrucció número 6 de Manresa havia tornat a obrir diligències dos dies abans -el 4 d’octubre- i que l’agent serà investigat per un delicte de falsedat en document públic i per un delicte lleu d’amenaces. A partir d'aquí, el consistori ha decidit iniciar una investigació interna.



 

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]