Reunió sobre coordinació d'actuacions de l'àmbit turístic a la Catalunya Central
La delegació del Govern a la Catalunya Central ha organitzat la segona reunió amb representants de l’àmbit turístic del territori per tal de donar continuïtat a la primera trobada que es va fer el passat 20 de juliol. L'objectiu és disposar de les línies principals i l’estructura que s'exposarà a la Direcció General de Turisme la setmana vinent
La trobada ha reunit diferents representants de l’àmbit turístic de la Catalunya central.

COMARQUES / Redacció  
19/09/2016 11:35
En la primera de les trobades les intervencions de les administracions locals van servir per valorar accions de coordinació i de col·laboració en l'àmbit turístic. En aquesta segona trobada, la delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, ha establert un diàleg amb tots els assistents amb la voluntat de prendre nota de totes les propostes. Des del Consell Comarcal del Bages, s’ha destacat la necessitat de buscar un vincle amb el territori.

En aquest sentit han destacat el Geoparc com “una porta oberta al món”. La seva vinculació amb la UNESCO fa que tingui un potencial turístic excepcional. A més, el Geoparc té un potencial important, en tant que dinamitzador d'altres projectes turístics del territori. En aquest sentit, de Manresa se'n destaca la importància dels esdeveniments singulars. Des del camí ignasià i d'Oliba a  les vies blaves i les rutes fluvials pel patrimoni industrial del Ter, el Llobregat i l'Anoia. Cal destacar també els importants elements geològics d'Igualada i la conca d'Òdena.
 
Des del Solsonès s’ha parlat de projectes com fer arribar les vies blaves fins al Cardener. Les tècniques de turisme d’Osona i del Berguedà han destacat l’existència d’espais naturals, com pantans i rius, de gran valor natural tot i que fan notar mancances, com el plantejament dels usos i el manteniment. També s'ha destacat la necessitat d’inventariar camins ramaders de titularitat de la mateixa Generalitat.
 
El projecte de Terra de Castells que s’està desenvolupant a l’Anoia avança però de manera lenta, en  part per la dificultat de disposar de pressupost. Des dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement recorden que s’han de convocar els Plans de Foment que poden alleujar l'aspecte pressupostari.
 
La delegada, Laura Vilagrà, farà arribar les propostes i reflexions del treball del territori, pel que fa a les actuacions en l'àmbit turístic a la Catalunya Central a la Direcció General de Turisme.

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]