El curs escolar comença plàcidament al Bages
Manresa compta amb una nova escola, Les Bases, que ja no depèn de La Sèquia com passava el curs anterior
Les classes s'han iniciat aquest dilluns amb normalitat a Manresa; aquí, un grup d'infants de l'escola Sant Ignasi. Foto: Jordi Preñanosa

BAGES / Noemí Badrenas  
12/09/2016 11:35
El Bages ha iniciat aquest dilluns un nou curs escolar amb molta normalitat i sense incidències rellevants, segons han informat fonts del Departament d'Ensenyament. Infants i joves han tornat a les aules després dels mesos d'estiu en un ambient plàcid i relaxat, segons han informat a aquest diari diversos centres educatius de Manresa.

Pel que fa al conjunt de comarques que formen la Catalunya Central, segons les dades d'Ensenyament, aquest dilluns han engegat un nou curs 71.298 alumnes. Aquesta xifra suposa una reducció de 725 alumnes respecte el curs passat. En aquesta davallada hi juga un paper important la baixada de la natalitat dels darrers anys i la disminució d’inscrits en l’etapa d’infantil.

En aquest nínxol d’edat –de 3 a 6 anys– s’han perdut 958 alumnes, 363 dels quals a P3. La disminució d’alumnes combinada amb la incorporació de 146 docents més al territori ha fet que es puguin abaixar les ràtios: a primària és de 27 alumnes per classe, mentre que a secundària no es sobrepassa els 30 per aula.

Nova escola Les Bases, a Manresa
A Manresa, segons les dades facilitades per l’Ajuntament, aquest dilluns han iniciat P3 un total de 732 nens i nenes, repartits en 33 aules; i en el cas de l’ESO, han estat 794 nois i noies els que han començat primer curs als diversos instituts de la ciutat, repartits en 29 aules.

Això demostra que la majoria d’aules no sobrepassaran la ràtio establerta. Un dels motius que ha permès disminuir les ràtios de nens a les aules -sobretot pel que fa a P3- és que la ciutat compta amb una nova escola, Les Bases, la qual es va crear el curs passat per donar solució a la falta de places de parvulari a la zona nord de la ciutat.

Està ubicada a l’edifici de la FUB2 i fins ara depenia de l’escola La Sèquia, però el passat mes de març es va saber que passaria a ser una escola autònoma i des d’aquest dilluns funciona sota el nom de Les Bases. Eva Cunill, la directora del centre, ha explicat que compten amb 23 nous nens i nenes que acaben de començar P3 i 26 alumnes que han iniciat P4. "I tot ha anat rodat, ha estat un primer dia de curs perfecte", ha assegurat la directora del centre.

Segons Cunill, la ubicació de la nova escola no és definitiva, però “el que està clar és que hem d’estar en aquesta zona, que és on hi ha la necessitat de places de parvulari”.

Al Moianès, les grans novetats han sigut l’estrena del nou edifici de l’escola de Castellterçol i la posada en funcionament de la Unitat de Suport d’Educació Especial de la comarca que s’ha ubicat a l’Institut Escola Ramona Calvet de Castellterçol.

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]