Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Christian Munuera, president del Comitè d’Empresa, ha explicat que “el gran augment de circulació per la via arran del decret de la Generalitat no ha suposat un increment dels operaris de peatge, amb la qual cosa les sobrecarregues són evidents”. Les incidències, diu, “també han patit un increment notable amb l’augment de circulació i els operaris acaben desbordats i sobrecarregats de feina, alhora que les queixes derivades augmenten sense que l’empresa prengui cap determinació al respecte”.
Segons ha detallat, actualment treballen 19 persones entre els peatges de Rubí i Sant Vicenç, els mateixos que hi havia abans que entrés en vigor el decret dels descomptes. Abans de l’entrada en vigor de les bonificacions, es destinava 1,5 treballadors a atendre i a controlar els dos peatges. Ara, “en moltes hores del dia només n’hi ha un”.
La causa principal són les incidències: “Hi ha problemes amb els teletacs i hi ha molts usuaris que venen a reclamar que no se li ha aplicat una bonificació directament al peatge; s’han d’atendre moltes més persones i no s’arriba a tot; hi ha cops que un usuari pot esperar entre deu i quinze minuts abans no l’atenguin; a més, atenem les incidències des d’una cabina i per telèfon, perquè no hi ha cap centre de control”, una infraestructura que “la Generalitat ja ha reclamat diferents cops”. Munuera assegura que “volem seguir fent la nostra feina, però ben feta”.
L’horitzó podrien ser 6.800 vehicles diaris més Des del gener fins al juny d’aquest 2016, s’han beneficiat dels descomptes 237.304 vehicles (2.000 al dia). Amb les noves mesures que es van aplicar el juny —ja que els primers números s’han vist insuficients—, la Generalitat calcula que se’n podrien beneficiar 4.800 vehicles més: 2.200 dels quals ja circulen per la C-16 i 2.600 que deixarien de circular per la C-55 o la C-58.
Denuncien un acomiadament Munuera ha explicat que han portat un acomiadament recent als jutjats. Segons detalla, l’empresa va fer fora un treballador perquè va comunicar dos dies tard que havia trobat una bossa llançada al terra amb un tornavís a dins: “al·leguen que va tardar dos dies a dir-ho, quan no hi ha cap llei que indiqui la celeritat amb la qual has d’informar dels objectes perduts”.
El sindicat creu que “és una excusa” per “començar a fer neteja” davant la probable contractació per part d’Autema d’una empresa externa per als peatges i al·lega que en tot cas el descuit del treballador és degut a les sobrecàrregues de feina.
El proper dia 2 d’agost tenen aprofitaran la reunió que ja hi ha convocada amb el nou director d’explotació “per demanar que si el jutge declara que l’acomiadament és improcedent el tornin a readmetre; amb la reforma laboral no hi estan obligats, però esperem treure’n el compromís”.