Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Manresa desencalla finalment el projecte de la rotonda de la Bonavista, que ja estava prevista en un pla de reforma urbanística del 1933. L’acord entre CDC i ERC arriba després que els dos partits del govern hagin llimat les diferències respecte els seus projectes inicials.
L’obra ha de solucionar els problemes de mobilitat viària d’un punt considerat crític, on conflueixen quatre de les artèries principals –Passeig Pere III, carretera de Vic, carretera Santpedor i carretera del Pont de Vilomara– que ara estan regulades per semàfors i senyals de cedeixi el pas.
El pla es podrà tirar endavant gràcies a la darrera adquisició que ha fet l’Ajuntament d’una finca privada, la situada a la carretera de Vic número 102. Segons ha explicat aquest dimecres el regidor de Planejament, Marc Aloy, el consistori ha arribat a un acord amb els propietaris després d’un llarg període de negociacions.
El pacte estableix que l’Ajuntament pagarà 600.000 euros per l’immoble i que ho farà per fases: a finals del 2016 es farà una paga i senyal de 15.000 euros, i la resta es dividirà entre els anys 2017, 2018 i 2019. La intenció del govern és liquidar-ho tot durant aquest mandat.
Aquesta finca se suma a les que l’Ajuntament ja havia adquirit amb anterioritat a la mateixa illa, algunes de les quals ja estan enderrocades. N’hi ha dues, però, que de moment quedaran dempeus a falta d’arribar a un acord amb els propietaris. Segons Aloy, no afecten la construcció de la rotonda.
El regidor ha informat que els propers enderrocs seran els edificis números 102 –el que s’ha expropiat ara– i el 98 –ja adquirit per l’Ajuntament. Estan previstos per a la primavera vinent. L’objectiu és que la rotonda quedi enllestida el desembre del 2017, tal com fixa el conveni signat entre l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, que aportarà els 1,58 milions d’euros que val l’obra, segons el que es va estipular l’any passat, quan la carretera de Santpedor, que era de la Diputació, va passar a mans municipals.
La rotonda tindrà un diàmetre de 46 metres i dos carrils reals per al trànsit. Serà més gran que la que havia previst CiU quan encara no governava amb ERC, un fet que “permetrà unes millors connexions amb els carrers de l’entorn” i l’ampliació de les voreres, segons ha detallat Aloy.
El projecte d’urbanització també inclou la construcció d’un edifici annex a la rotonda del qual no se n’ha definit l’ús. La idea és recuperar part de la inversió feta en l’adquisició del conjunt de finques de la Bonavista des dels anys 90 captant inversors per a l’immoble. En total són onze els immobles que s’han vist afectats pel projecte.