Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Dues dotacions continuen remullant la zona aquest dimecres; un altre foc, declarat dimarts a Pallerols, esquitxa la comarca de l'Anoia; les restriccions a Montserrat acavabarn aquest dimecres a les 12 de la nit
Dos Bombers controlant la zona de Sant Feliu. Foto: Jordi Preñanosa
Els Bombers de la Generalitat han donat per controlat l'incendi de Sant Feliu Sasserra aquest dimecres a les 9.48 del matí. Tot i això, encara hi ha un parell de dotacions remullant tota la zona, on han cremat un total de 92,39 hectàrees segons els Agents Rurals. En les properes hores segurament es podrà donar per extingit del tot.
La Generalitat ha fet una crida a la prudència per aquest dimecres, ja que el risc d'incendi és molt elevat. De fet, s'ha tancat l'accés al Parc Natural de la Muntanya de Montserratals excurionistes i s'han imposat restriccions per a 17 pobles del Bages i de l'Anoia. Les restriccions acabaran aquest dimacres a les 12 de la nit per la millora de les condicions meteorològiques que hi ha hagut durant el dia.
Pallerols esquitxa l'Anoia La jornada d'ahir dimarts va ser negra, amb un total de 86 focs declarats a tot el país (la majoria de poca intensitat, i molts d'ells domèstics). Un dels focs forestals més importants és el de Vallbona de les Monges, a l'Urgell. L’incendi ha quedat estabilitzat a les 08.10 hores d’aquest dimecres al matí i segons el Cos d’Agents Rurals ha afectat un perímetre de 789,69 hectàrees.
A la Catalunya Central, l'Anoia es va veure sorpresa pel foc de Pallerols, a la Segarra, que es va endinsar cap a la comarca i va obligar a tallar durant dues hores l'autovia A-2 en els dos sentits, a Montmaneu, on hi va haver aturades de cinc quilòmetres. El foc va començar a les 17.13 h d'ahir dimarts i es va estabilitzar a les 20.29h. Hi van treballar 31 dotacions terrestres i cinc mitjans aeris, que han continuat les tasques durant la nit. La dada facilitada pels Agents Rurals és de 80,80 hectàrees afectades. Va afectar els termes municipals de Pallerols, Òdena i Montmaneu.