L'incendi de Sant Feliu crema prop de 100 hectàrees a tocar del poble
Els Bombers han demanat als veïns de Sant Feliu que es tanquin a casa; la carretera cap a Avinyó ha estat tallada; a un quart de vuit del vespre s'ha donat el foc per estabilitzat i a tres quarts de vuit s'ha aixecat el confinament de la població
Entrada a Sant Feliu Sasserra, plena de fum. Foto: @eric11careta

BAGES / Carmina Oliveras  
18/07/2016 11:35

El primer gran incendi de l’estiu a la Catalunya Central ha cremat aquest dilluns a la tarda 93 hectàrees forestals i agrícoles al sud del poble de Sant Feliu Sasserra. Els Bombers han rebut el primer avís a dos quarts de tres de la tarda. En pocs minuts, la columna de fum ja era ben visible des del Bages, el Moianès, el Lluçanès i del Berguedà.

Els primers instants del foc s'han viscut d’una manera tensa entre els veïns de Sant Feliu, que tenien el fum i les flames a tocar. Els Bombers han ordenat el seu confinament per seguretat, tot i que els nervis han fet que més d’un no hagi atès a la recomanació.

L’incendi s'ha originat a tocar de la carretera que uneix el municipi amb Avinyó (B-431), al punt quilomètric 63, en una zona que es coneix com El Pilar. La carretera ha quedat tallada al trànsit. El vent ha fet que les flames avancessin ràpidament i en menys d’una hora s'han cremat més de 40 hectàrees.

Els Bombers han incrementat el número d’efectius fins a destinar-hi quaranta mitjans terrestres i deu d’aeris, que han rebut el suport de diverses ADF. El vent, però, no ha ajudat i ajuntaments com el d’Olost han fet una crida als pagesos perquè es rostollessin els camps segats per evitar així la propagació del foc.

La Generalitat ha establert el centre de comandament a l’escola de Sant Feliu, on ha acudit l’alcalde, Joan Ramon Soler, la delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, el director general dels Bombers, Juli Gendrau, i el conseller d’Interior, Jordi Jané.

Des d’allà els Bombers han informat a les cinc de la tarda que el flanc esquerre era el que més avançava. El flanc dret, en canvi, ja es propagava amb lentitud. A les sis, els Agents Rurals han confirmat que l’incendi continuava actiu, però que ja era de baixa intensitat. Finalment, el foc s'ha donat per estabilitzat a un quart de vuit del vespre. Mitja hora més tard, s'ha aixecat el confinament.

Tot i que durant la tarda han corregut rumors que s’havia cremat una granja de vaques i porcs, l’alcalde ha detallat que les flames només havien afectat el cobert, unes 200 bales de palla i una màquina de segar: “Ho he anat a mirar i el bestiar està bé”. Soler també ha explicat que les flames han passat per sobre de diverses masies “que actualment estan deshabitades” i ha agraït la tasca dels cossos d’emergència “que han evitat una desgràcia; s’haurien pogut cremar més de 600 hectàrees”.

En sintonia amb l’alcalde, el conseller Jané ha assegurat que s’ha pogut evitar un foc important i ha confirmat que l’origen es trobava al costat de la carretera i que s’ha obert una investigació. Els Agents Rurals han recollit mostres. Els cossos d’emergència han demanat molta precaució per als propers dies, ja que les comarques centrals patiran de ple l’onada de calor i el risc d’incendi serà molt elevat.



Imatge aèria que ha facilitat el cos de Bombers

 

Arxivat a: SANT FELIU 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]