La C-16 serà gratuïta per a tothom en hores punta entre Manresa i Sant Vicenç
El nord del Bages, el Berguedà i la Cerdanya es podran beneficiar ara dels descomptes
La C-16 a la sortida de Sallent en direcció Terrassa tindrà ara descompte, tal com es reclamava. Foto: C.O.

ST. VICENÇ / Carmina Oliveras  
07/07/2016 21:02
El peatge de la C-16 de Sant Vicenç de Castellet serà totalment gratuït en hores punta per als que, venint de Manresa o de més al nord, surtin de l'autopista en aquesta població bagenca. O per als que entrin per Sant Vicenç i circulin cap al nord.

Per als vehicles que ja circulin per dins l'autopista en sentit nord o en sentit sud i no l'abandonin al peatge de Sant Vicenç, la bonificació serà del 50%.

Des del 4 de gener, aquesta mesura ja s'aplicava, però només en el tram que va de Sant Vicenç a Sant Fruitós (s'havia d'entrar o sortir com a màxim a la sortida de l'antic Hotel Alfa). És a dir, que els pobles de més amunt (com Sallent), quedaven exclosos de les bonificacions. Ara, el nord del Bages, el Berguedà i la Cerdanya també tindran descomptes.

Això sí, sempre en hores punta (entre les set i dos quarts d'onze del matí i entre les cinc de la tarda i les nou del vespre) i només de dilluns a divendres no festius. Cal també dotar-se d'un teletac.

Aquest dijous, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat l'ampliació de els bonificacions, després de reunir-se amb representants dels consells comarcals del Bages, el Solsonès i el Berguedà, així com amb la delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, i membres del Consorci Viari del Bages, en una trobada on Rull ha reconegut que els descomptes implantats fins ara han estat insuficients per a transvasar vehicles de la C-55 a la C-16.

Segons ha informat, en aquests sis mesos s’han beneficiat d’aquests descomptes 237.304 vehicles (2.000 al dia), dels quals 185.533 a la barrera troncal i 51.771 a la lateral. Són uns números que no satisfan ni al Govern ni al territori, que no ha percebut una descongestió de la C-55. Ara, es calcula que la nova mesura podria beneficiar 4.800 vehicles addicionals: 2.200 dels quals ja circulen per la C-16 i 2.600 que deixarien de circular per la C-55 o la C-58.

Rull també ha assegurat que la mesura entrarà en vigor aquest setembre, sempre que la Generalitat arribi a un acord amb Autema. Si l'entesa no es produeix, s'implantaria al gener.
 
Reivindicació dels pobles de Sallent cap el nord
El conseller Rull ha remarcat que l’ampliació del sistema de descomptes permetrà augmentar-ne “l’abast territorial” i donar resposta “a una reivindicació del territori”. Així, “es podran beneficiar indistintament tots els cotxes del Bages, Berguedà i del Solsonès, o de la Cerdanya”, atès que els descomptes deixen d’aplicar-se estrictament al voltant de Manresa.

Com ja va informar aquest mitjà, pobles com Sallent havien denunciat "el greuge comparatiu" de quedar fora dels descomptes, un fet que, asseguraven, feia que les seves empreses perdessin competitivitat. De fet, aquest mateix dijous al matí el grup de pressió que es va forrmar a Sallent ha fet arribar el cas al Síndic de Greuges. Un cop han sabut la notícia de Rull, han explicat a aquest mitjà que valoren positivament la voluntat política, però que es mantindran a l'expectativa fins que la mesura no sigui oficial i es materialitzi.

Millorar la informació
Per aconseguir una major descongestió a la C-55, el conseller també ha exposat la voluntat del Govern de “millorar els sistemes d’informació per donar a conèixer els nous descomptes” i oferir dades “en temps real” de la situació d’aquesta carretera, mitjançant nous panells i senyals, que s'ha començat a instal·lar aquest dimarts. “Hem de ser capaços d’explicar als ciutadans”, ha dit Josep Rull, “que canviant de rutines de mobilitat, poden sortir guanyant molt”.

Cal recordar que, addicionalment, es mantenen les bonificacions del 30% per a vehicles ecològics, 40% per a vehicles d’alta ocupació i del 100% per a vehicles elèctrics.
 
El Consorci Viari en vol més
El Consorci valora "molt positivament" l'ampliació de bonificacions, però en vol més i ha demanat al Govern català que faci un estudi econòmic del cost que suposaria ampliar les bonificacions a totes les franges horàries per valorar si es pot assumir. L'ens demana fer una aposta encara més ferma per la gratuïtat del peatge ampliant la bonificació a totes les hores del dia.

Altres temes que s’han posat sobre la taula han estat la millora del transport públic i de la xarxa ferroviària, així com la conveniència de continuar treballant per aconseguir el desdoblament de la C-55 ja que, preveient un futur desenvolupament econòmic del territori, caldrà donar resposta al flux de trànsit intern al Bages, independentment del transvasament que hi pugui haver cap a l’autopista en cas d’augment de les bonificacions.



 

Arxivat a: CARRETERA C-55  AUTOPISTA C-16 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



S'obre la convocatòria per presentar creacions artístiques per al Festival Jardins de Llum 2026
Protecció Civil i FGC organitzen un simulacre d'accident de tren al túnel de Viladordis de Manresa
UManresa posa en contacte 36 estudiants i una vintena d'empreses
La marxa contra el càncer de Castellbell supera el centenar de participants
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]