La Volta Solidària a Espanya per les malalties minoritàries fa parada a Manresa
Dos esportistes amb deficiència visual, Marcos Bajo i Minerva González, en són els protagonistes

MANRESA / Redacció  
16/06/2016 11:35
Els esportistes Marcos Rojo i Minerva González, dues persones amb deficiència visual que fan la Volta a Espanya principalment corrent, però combinat amb trams en bicicleta, per donar a conèixer les malalties rares o minoritàries han fet parada avui a Manresa, on han participat en diferents activitats per donar a conèixer la iniciativa i conscienciar a la població.
 
Al matí han fet una classe solidària de spinning i una xerrada al gimnàs Vela de Manresa. Posteriorment, han estat rebuts a la Plaça de les Oques per la regidora de Cohesió Social i Salut de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich, que els ha donat la benvinguda a la ciutat.
 
Marcos Bajo i Minerva Gonzalez realitzen la Volta del 21 d'abril al 18 de juny, amb un recorregut de 3.400 km en 59 dies, 2.200 corrent i 1.200 en bicicleta.
 
El projecte Volta Solidària a España per les malalties minoritàries neix amb l'objectiu de donar a conèixer les malalties rares, però també lluita per animar a practicar esport saludable, eliminar les barreres socials i acostar a la població a la realitat dels pacients i familiars de les malalties minoritàries. La Volta Solidària, a partir del Merchandising, vol recollir fons per la continuïtat en investigació d'aquestes malalties.
 
Les malalties rares o minoritàries són aquelles que tenen una baixa incidència en la població. Per ser considerada com a rara cada malaltia específica només pot afectar a un nombre limitat de persones. Concretament, quan afecta a menys de 5 de cada 10.000 habitants.
 
Marcos Rojo té 36 anys, als 18 anys va començar a participar en curses de muntanya com a guia d’invidents per al grup de curses de muntanya dela ONCE Catalunya. Va ser campió del mon en la combinada de los ParaSky Games 2012 en categoria de deficients visuals i en diferents anys ha estat entre els millors guies o esportistes visuals a nivell nacional.
 Minerva González, de 37 anys, és una esportista amb una ceguera total des dels 8 anys.  Practica l’atletisme des dels 9 anys i des de la majoria d’edat fa proves de marató en muntanya i proves de llargues distàncies, sent de les poques dones invidents que practiquen aquestes disciplines.

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]