Manresa commemora el Dia dels Museus coincidint amb l'ExpoBages
Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus del proper dimecres 18 de maig, Manresa ha preparat per al cap de setmana, els dies 20, 21 i  22 de maig, jornades de portes obertes i activitats gratuïtes per a tots els públics durant les quals es podrà visitar el Museu Comarcal de Manresa, el Museu dela Tècnica, el Museu de Geologia Valentí i Masachs, el Museu Històric de la Seu, el Museu del Santuari de la Cova i el Carrer del Balç.

Enguany, el lema de la diada és “Museus i paisatges culturals ” i, coincidint també amb la celebració a Manresa de l’ExpoBages, els museus s’acosten al públic per oferir diferents punts de vista del paisatge cultural de la ciutat.

Així, s’ha preparat un programa d’activitats, obert a tots els públics, que es desenvoluparan al centre de Manresa, espai de l’ExpoBages. Entre les novetats d’aquest any destaca l’organització d’itineraris sobre l’antic recorregut de la sèquia a la ciutat i els materials de què estan fetes les façanes històriques. També hi haurà tallers infantils, tot ala Planade l’Om.

També s’ha previst una conferència i unes visites guiades per conèixer la història, l’arquitectura i l’arqueologia de l’antiga església i el col·legi de Sant Ignasi. Aquests actes tindran lloc al Museu Comarcal de Manresa el divendres i dissabte a la tarda i es podrà visitar les restes arqueològiques en el solar on hi havia la Sala ciutat.

Paral·lelament, els museus oferiran portes obertes per mostrar el seu valuós i divers patrimoni, donar a conèixer la seva tasca i sensibilitzar sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

A banda del treball organitzatiu de l’Ajuntament de Manresa i de la xarxa de museus de la ciutat, les activitats compten amb la col·laboració dels Amics de la Seu, Arqueòlegs.cat, Centre d’Estudis del Bages, Fundació Cova Sant Ignasi-Manresa, Parc de la Sèquia i Parròquia de Santa Maria de la Seu així com la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona.

Arxivat a: EXPOBAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Festa del Riu omple de nou la llera del Cardener
La segona trobada gegantera del Seny i la Rauxa omple el centre de Manresa
Let's Clean Up Europe a Súria recull més de 800 quilos de residus
Sant Fruitós de Bages reconeix el talent literari infantil
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]