Aquest dilluns al matí s’ha signat el conveni pel qual l’Ajuntament de Manresa ha atorgat 14 microcrèdits a projectes empresarials viables amb l’objectiu d’impulsar l’emprenedoria i l’activitat econòmica a la ciutat.
Els ajuts es divideixen en tres línies de finançament: la línia A destinada a nous projectes; la línia B adreçada a la modernització, ampliació i creació de noves línies de negoci i serveis d’empreses ja existents amb l’objectiu d’impulsar l’emprenedoria i l’activitat econòmica a la ciutat; i la línia C per aquelles empreses que vulguin subsanar barreres arquitectòniques.
Els sectors que han enviat més sol·licituds han estat el comercial i el de serveis personals i a les empreses. Durant el període de recepció es van recollir 24 demandes (15 de la línia A, 8 de la B, i 1 de la línia C).
L’acte de signatura, que ha tingut lloc al Saló de Sessions, ha començat a les 12 del migdia amb la intervenció de l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent que ha donat la benvinguda als assistents acompanyat de la primera tinent d’alcalde i regidora de Dinamització Econòmica, Mireia Estefanell. Després s’han lliurat les còpies dels convenis als beneficiaris que les han signat, i per acabar, el mateix alcalde ha clos l’acte.
El programa d’ajuts ha repartit crèdits per un valor màxim de 5.000 euros a 9 beneficiats de la línia de creació empresarial (A), a 4 de la línia de modernització (B) i 1 per millorar l’accessibilitat (C). La quantia total atorgada és de 62.690 euros. Es tracta de crèdits reintegrables amb un tipus d’interès del 0% que s’han de retornar en quatre anys.
El consistori manresà ha analitzat la viabilitat econòmica de cada projecte donant prioritat a les empreses establertes al centre històric de la ciutat, tal com es constatava en les bases de la convocatòria per optar als microcrèdits. Es va excloure del pla d’ajuts els negocis relacionats amb el sector immobiliari i el financer.
El Ple de l’Ajuntament en sessió del dia 18 de setembre de 2014, va aprovar inicialment les bases específiques reguladores per a la concessió de “microcrèdits” per afavorir la creació i modernització d’empreses a Manresa per a l’any 2014. |