Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
El Consell Comarcal valora positivament l’ampliació de la gratuïtat de la C-16 a la ronda de Manresa
La bonificació s’aplicarà a partir de l’1 de setembre vinent.
El model de vinyeta seria l’opció desitjada però mentre no es posi en marxa, s’exigia ampliar el sistema de bonificacions de forma immediata a totes les franges horàries els set dies de la setmana.
El Consell Comarcal del Bages valora positivament l’ampliació de la gratuïtat de la C-16 a la ronda de Manresa durant les 24 hores els dies feiners, que va aprovar ahir el Govern de la Generalitat de Catalunya. Això implica que, a partir de l’1 de setembre vinent, les persones usuàries de la C-16 en el tram Sant Vicenç/C-16 nord gaudiran d’una bonificació del 100% del cost del peatge de la barrera lateral de Sant Vicenç de Castellet durant les 24 hores de dilluns a divendres laborables. D’aquesta manera, s’amplia la bonificació existent, que s’aplicava durant les hores punta (de 7.00 h a 10.30 h i de 17.00 h a 21.00 h) dels dies no festius.
Malgrat tot, l’ens comarcal insisteix en el full de ruta traçat conjuntament a través de la declaració d’alcaldes i alcaldesses sobre mobilitat, que va ser refrendat per unanimitat al Consell. Aquesta declaració reclama que la C-16 esdevingui una veritable ronda de Manresa, bonificada en totes les hores i tots els dies de la setmana, per tal d’afavorir-ne l’ús i, d’aquesta manera, descongestionar la C-55 d’una manera efectiva. En aquest sentit, el model de vinyeta seria l’opció desitjada però mentre no es posi en marxa, s’exigia ampliar el sistema de bonificacions de forma immediata a totes les franges horàries els set dies de la setmana.
La declaració també feia referència al col·lapse de la C-55, especialment en el tram Manresa-Castellbell i el Vilar. És per això que reclamava l’execució del projecte de variant de Castellgalí elaborada pel Departament de Territori i Sostenibilitat com a necessitat més urgent fins arribar al desdoblament en la seva totalitat de Manresa a Castellbell.
Eloi Hernàndez, president del Consell d’Alcaldes del Bages, insisteix en què “reclamàvem descomptes les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana. Això és un primer pas, però cal ampliar l’abast dels descomptes del 50% fins a Rubí, que s’haurien d’aplicar totes les hores del dia”. A més, recorda que cal que el Govern tingui en compte als pressupostos per al 2021 totes aquestes inversions, sobretot la variant de Castellgalí que es va consensuar com a prioritària, i els enllaços de l’autopista amb el conjunt del territori.