El Bages acaba la formació en matèria de patis coeducatius a les escoles
L’àrea de Serveis Socials Bàsics, Dones i Polítiques d’Igualtat finalitza les sessions de formació que han comptat amb una vintena de mestres d’educació infantil i primària de les escoles del Bages.
Imatge d’una de les sessions programades aquest curs.

BAGES / Redacció  
08/05/2020 11:15
El Consell Comarcal del Bages ha acabat la formació en matèria de patis coeducatius en què han participat una vintena de mestres d’educació infantil i primària de les escoles Mare de Déu de Montserrat, de Súria, Escola La Serreta de Santpedor, Escola l’Olivar, de Castellnou de Bages, Escola Joviat, de Manresa, Escola el Pilar, de Manresa, Escola Jaume Balmes, de Castellbell i el Vilar i l’Escola Sant Josep, de Navàs. En el marc de les sessions de formació s’han plantejat mesures per afavorir unes bones dinàmiques als patis i evitar que els jocs de pilota, en especial el futbol, monopolitzin sempre l’atenció dels infants.
 
Eixos de treball
El treball amb els mestres ha promogut la igualtat de gènere, combatre els estereotips, treballar la prevenció i l’eradicació de les violències masclistes, la convivència, el respecte a la diversitat i el foment de la igualtat de tracte i la no discriminació. A partir de la feina feta s’han fet visibles les desigualtats que continuen existint als patis de les escoles que a patir d’ara es conceben com a espais educatius integrats al model pedagògic de cada centre. Experimentar amb la reorganització d’un espai comunitari i quotidià, com és el pati de l’escola, és un repte educatiu engrescador, que permet un aprenentatge basat en l’abordatge de problemes reals i propers amb un propòsit de transformació social, com defensen les propostes de les pedagogies crítiques i feministes. La formadora del curs, Dafne Saldaña, ha explicat que “totes les persones participants han mostrat un gran compromís i interès, han desenvolupat totes les tasques i activitats proposades i han invertit, fins i tot, més hores de dedicació, energia i creativitat de la requerida per assolir els objectius del curs”.
 
Continuïtat
La formació continuarà a partir de setembre en què es preveu que durant el curs 2020-2021 les escoles participants que ho desitgin puguin introduir canvis en els seus patis a partir dels processos de participació que han fet. Els mestres han fet una valoració molt positiva de la formació que els ha permès reflexionar, compartir i analitzar com canviar els patis de les escoles per fer-los més participatius i amb dinàmiques noves.
 
La formació ha estat una iniciativa de l’àrea de Serveis Socials Bàsics, Dones i Polítiques d’Igualtat del Consell Comarcal del Bages.

Arxivat a: BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La UVic-UCC guanya 10 posicions i passa a ocupar el vintè lloc en el Rànquing CyD
El Festival Internacional de Música Clàssica de Sant Fruitós es celebrarà adaptant-se a la situació actual
La Catalunya Central entra a la fase 2 del desconfinament
Sílvia Bel, aquest dimecres al Pessics de Vida
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]