El Govern activa ConfinApp per orientar els ciutadans
ConfinApp, disponible al web confinapp.cat (i properament als markets de Google i Apple), pretén ser un acompanyament i la porta d’entrada a tota la informació i serveis que el Govern de Catalunya posa a disposició de la ciutadania, autònoms i empreses durant i després del confinament.
ConfinApp, disponible al web confinapp.cat.

ACTUALITAT / Redacció  
07/04/2020 11:04
Una de les principals funcionalitats és un assistent virtual basat en intel·ligència artificial (IA), orientat a donar resposta a les principals inquietuds o dubtes que aquesta crisi genera entre la ciutadania, des d’aspectes relacionats amb les mesures d’higiene i salut; els desplaçaments permesos i prohibits durant l’Estat d’Alarma; certificats i tràmits administratius; cobertures d’assegurances; aspectes tributaris; ajuts i mesures de suport a treballadors, empreses i autònoms; dubtes sobre el curs escolar, etc.

Un assistent cognitiu que interactua amb els ciutadans

L’assistent, en base a un entrenament del model d'intel·ligència artificial i a les capacitats de processament del llenguatge (PLN), permet establir una conversa amb la persona usuària en llenguatge natural i entendre-la per contestar de forma precisa la informació requerida. A més, l’assistent pretén generar un servei personalitzat i proactiu de manera que, en funció de les característiques de l’usuari, pugui recomanar informació d’interès.

Detectar i solucionar necessitats socials del confinament

ConfinApp pretén donar resposta a les necessitats que té la ciutadania durant l’etapa de confinament. Així, es demana a la ciutadania que ajudi a identificar necessitats socials pel que fa a aspectes com:
  • Relacions personals
  • Solidaritat entre veïns
  • Aprendre des de casa
  • Aprovisionament d’aliments
  • Sortir del confinament
  • Tornar a treballar
  • Atenció especial a col·lectius en risc d'exclusió
Per donar-hi resposta, el Departament, juntament amb la Fundació i2CAT i Mobile World Capital Barcelona a través de Digital Future Society, han llançat una ‘hackató’ dirigida al sector tecnològic i startups perquè puguin proveir solucions tecnològiques per donar resposta als reptes socials detectats. D’aquesta manera, es vol promoure la participació de la indústria TIC en el disseny de solucions web o apps mòbils per donar resposta a aquestes necessitats.
S’hi pot participar des de ConfinApp o des d’aquest enllaç.
 
Certificat autoresponsable de desplaçament i d’empresa de serveis essencials

ConfinApp incorpora, a més de l’assistent, altres funcionalitats com ara la generació del certificat autoresponsable de desplaçament en format digital descarregable, la possibilitat d’adjuntar el certificat d’empreses de serveis essencials per als desplaçaments de les persones treballadores i un test de velocitat de connexió a Internet de la persona usuària per conèixer l’estat de la connexió i identificar possibles incidències.

Arxivat a: CORONAVIRUS   



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



S'obren les preinscripcions per al curs 2020-2021 per al Pla de Transició al Treball
El Consell Comarcal del Bages obrirà l’1 de juny la convocatòria d’ajuts individuals per al menjador escolar del proper curs
Les Vesprades sota l'alzina s'ajornen al 2021
Suspensió activitats estiu 2020 a Rajadell
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]