5 esmorzars saludables per portar a la feina
L’esmorzar ens ajuda a donar-nos el combustible necessari per començar el dia amb energia i aporta a l’organisme els nutrients necessaris sempre que mengem un esmorzar saludable. Ara bé, en què consisteix un bon esmorzar? Molts cops ens deixem emportar pel màrqueting dels productes saludables que trobem al supermercat, però molts cops és molt més recomanable adquirir-los de forma natural i amb aliments reals.
La fruita és un dels esmorzars més saludables.

TENDÈNCIES / AMIC (Alba Martos)  
05/01/2020 10:43
La realitat és que un bon esmorzar s’hauria de compondre amb els següents ingredients:

-Grans sencers: flocs de civada o espelta, o torrades de pa de sègol o pa d'espelta, entre altres exemples.
-Proteïnes: pernil serrà, salmó fumat, formatge fresc, iogurt sense sucre o fins i tot fruita seca.
-Grasses saludables: un doll d’oli d’oliva a les torrades, o fruita seca amb nous, fruits secs, alvocat fresc, guacamole...

A continuació et compartim 5 propostes d’esmorzar, totes delicioses i fàcils de preparar:
 

1. Pa de pessic de civada amb nabius i passesLa fibra i els antioxidants que conté la civada la converteixen en un saludable cereal cada vegada més consumit a la nostra dieta. Pots utilitzar farina de civada o espelta, iogurt sense sucre, passes, begudes de civada, soja i oli i tindràs un bescuit d'allò més ric i saludable.

2. Iogurt natural amb granola, fruita, fruits secs i xiaUn esmorzar molt fàcil i ràpid de preparar: bolca un iogurt natural sense sucre en un bol – o un iogurt grec- que conté més proteïnes i afegeix-li les fruites que més t’agradin (plàtan, nabius..) i fruits secs i xia.

3. Pancakes de civada i plàtanUns pancakes a base d’ou, farina de civada i plàtan constitueixen un desdejuni deliciós igual que saludable. Bat i tritura els ingredients, escalfa una paella i en uns minuts les tindràs llestes.

4. Torrada de pa integral amb alvocat i tomàquetUnes torrades nutritives i baixes en grasses. Elaborar-les és molt senzill: talla dues llesques de pa integral o de sègol i alvocat. Si et ve de gust, també pots posar un ou cuit a sobre.

5. Porridge overnight: no és més que un porridge amb avena i iogurt o llet que deixes reposar durant tota la nit, el que fa que la civada s’hidrati amb el pas del temps i t’estalviïs la cocció. A Internet podràs trobar moltes versions d’aquest esmorzar: amb plàtan, maduixes, pastanaga, nous i canyella; iogurt i nabius; mantega de cacauet... Busca amb el sabor que més t’agradi i fes un esmorzar molt complet, ric i saludable!

Arxivat a: ESMORZARS  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Diumenge de Rams més desert
Manresa demana als ciutadans que es desinfectin més les cases
L'ajuntament anima a compartir Internet amb els veïns
La Coral Cardonina programa un cicle de Música Sacra online
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]