Els alcaldes del Bages reclamen mesures efectives per millorar la connexió viària i ferroviària
Entre les demandes concretes, destaca que s'executi el tram central del desdoblament entre de la C-55 entre Manresa i Castellbell, la variant de Castellgallí. Els alcaldesconsideren que les mesures aplicades fins ara per traspassar trànsit del tram sud de la C-55 cap a l'autopista Terrassa-Manresa han fracassat. Per això, demanen de nou que es materialitzin determinades mesures.
Consell d'alcaldes del Bages.

SOCIETAT / Redacció/Manresa  
19/12/2019 10:16
Entre les mesures més urgents es reclama al departament de Territori que avanci en l'execució del que anomenen 'variant de Castellgalí', fins 'a arribar al desdoblament en la seva totalitat de Manresa a Castellbell'. És a dir, que es materialitzi el tram central, dels tres en què es va dividir el projecte de desdoblament d'aquesta carretera entre Manresa i Castellbell (redactat des de fa quatre anys).

En concret, es tracta de l'únic tram en què es preveu modificar totalment el traçat actual, de manera que (en sentit Manresa) a partir de la recta entre Sant Vicenç i Castellgalí passaria cap a l'altre costat del riu (per la zona del Pont dels dos Rius i Can Font), per tornar a connectar amb el recorregut actual entre el camp de golf i la gasolinera Sant Jordi. Es considera que aquest és el tram actualment més sensible, ja que ara passa pel mig de Castellgalí i per la zona orogràficament més tancada.

La segona gran mesura és la de convertir l'autopista en 'una veritable ronda de Manresa', i que per això estigui 'bonificada en totes les hores i tots els dies de la setmana', per tal d'afavorir-ne l'ús i, d'aquesta manera, descongestionar la C-55 'd'una manera efectiva'. 

Altres reclamacions són la construcció d'enllaços de l'autopista C-16 en totes direccions a Viladordis i al Pont de Vilomara; la finalització per part de Foment de la B-40, entre Viladecavalls i Abrera que ha de permetre connectar la c-16 amb l'A-2 per facilitar la connexió amb el Port de Barcelona i l'aeroport del Prat; que en el servei d'autobús entre el Bages i àrea metropolitana de Barcelona s'incrementin les freqüències i els viatges directes i que els municipis de la comarca del Bages que corresponen a la zona tarifària 6 passin a correspondre a la zona 5.

En matèria ferroviària també es demanda una millora de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat als trams urbans. També que s'estudiï la millora del servei (temps i freqüència) entre Manresa i Martorell, amb la possibilitat de trens semidirectes, i el perllongament del servei a la comarca per tal que es converteixi en el metro del Bages i la connexió amb el Baix Llobregat per millorar l'arribada al Port, l'Aeroport i la zona de Fira de Barcelona.


Arxivat a: MANRESA  BAGES  CARRETERA   



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Les sol·licituds per optar als ajuts directes i als microcrèdits adreçats a autònoms i a empreses es poden presentar a partir d’aquest divendres
S'ajorna la visita del president Quim Torra a les obres de desplegament de fibra òptica entre Súria i Solsona
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ofereix descomptes per menjar i per pernoctar al municipi
Manresa Jove i el CAE impulsen Òrbita Jove
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]