El Govern aprova l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025
Sota el lema Fes-li lloc a la bici, el document és el full de ruta perquè aquest mitjà de transport sigui protagonista d’una mobilitat més amable, sostenible i segura.
Imatge d'arxiu d'un ciclista al Passeig de Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció  
10/11/2019 10:54
La bicicleta és positiva tant per a les persones usuàries individualment, atès que és pràctica, econòmica i bona per a la salut i l’estat d’ànim, com per a la societat en conjunt, ja que és respectuosa amb el medi ambient, ocupa poc espai, no fa soroll i és un important motor econòmic. Així mateix, la bicicleta ajuda a pacificar els entorns urbans i la promoció del seu ús està alineada amb gran part dels objectius de l’Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de les nostres ciutats i comunitats: combatre el canvi climàtic, generar salut i benestar i desenvolupar serveis de transport i activitats turístiques sostenibles, entre d’altres.

El document desenvolupa tres eixos temàtics o pilars: promocionar una mobilitat quotidiana en bicicleta, tant en els entorns urbans com metropolitans, en  complementarietat amb el transport públic per a les distàncies més llargues; impulsar aquest mitjà com a element turístic, d’oci i esportiu, de forma segura tenint en compte el seu alt potencial econòmic i, finalment, millorar la promoció, seguiment i governança de la bicicleta.

Augmentar la quota modal de la bicicleta en la mobilitat quotidiana a Catalunya és un dels principals objectius que marca l’Estratègia; en concret, assolir un 8% dels desplaçaments. En el cas de la ciutat de Barcelona, on es concentra la major part de la mobilitat, això significa més que doblar la quota actual, que és de prop del 4%; i és del 3% a tot el seu continu urbà. Aquesta quota significaria passar de 300.000 a 600.000 desplaçaments diaris en bici. A més, la meitat dels nous desplaçaments, 150.000, provindrien del transport privat, que suposaria emetre diàriament a l’atmosfera 50.000 tones equivalents de CO2 menys. 

Més espais per a la bici

La voluntat de l’Estratègia és unir forces per a una Catalunya pedalable i pedalada, per assolir un espai públic que permeti la circulació segura i confortable en bicicleta, i potenciar i facilitar que la ciutadania es desplaci cada cop més en aquest mitjà. Per aconseguir aquest increment en l’ús quotidià de la bici, es proposen actuacions com: garantir la ciclabilitat a totes les àrees urbanes de forma contínua i connectada; promoure una circulació de bicicletes segura, confortable i directa; interconnectar les àrees urbanes i d’activitat econòmica situades a l’entorn dels 10 quilòmetres; i impulsar la intermodalitat bicicleta-transport públic.

L’Estratègia és un recull de polítiques a implementar i un compromís del Govern de la Generalitat, alhora que un conjunt de línies per promocionar la bici per part d’altres administracions, institucions, empreses i organismes. L’Estratègia té, doncs, la voluntat que s’hi adhereixin per ajudar a aquesta transformació necessària de la mobilitat.

Arxivat a: BICICLETA   GOVERN 




 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Una cinquantena de persones protagonitzen la nova campanya fotogràfica de Manresa Turisme
Els carrers de Manresa es vesteixen amb els llums de Nadal
El 70% dels 'millenials' que entren a YouTube ho fa per aprendre
Open Arms rebrà el XL Premi per la Pau
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]