Swipcar, un rènting de cotxes a cop de clic
Els joves ja no volen un cotxe (o no se'l poden permetre). La tradicional situació de trobar feina i estalviar per comprar-se el primer vehicle ha passat a la història, la precarietat és trendy. Si paguem una subscripció mensual per veure Netflix o escoltar música a Spotify, per què no per gaudir d’un cotxe sense tenir-lo en propietat? Les noves opcions de mobilitat, els millennials i la tecnologia formen un nou camí amb molt recorregut per a startups com Swipcar.
Swipcar, un rènting de cotxes a cop de clic

ECONOMIA / Paula Amer / AMIC  
28/09/2019 10:10
La startup funciona com a intermediari entre les entitats financeres que tenen cotxes de rènting i el consumidor final que en vol adquirir un. Així, en una sola plataforma, Swipcar aglutina les ofertes de rènting disponibles en el mercat i gestionen la signatura del contracte totalment online. “Tenim un software que determina el risc de l’operació, analitza la situació financera de l’usuari final i si és bona, t’aprova el rènting i t’envia el contracte digitalment”, explica Ribes. “En menys de 5 minuts pots tenir el cotxe contractat”, afegeix. Un cop fet el contracte, el client només ha d’esperar entre 15 i 21 dies pels cotxes que estan en estoc i el rebrà al concessionari més proper o a casa seva.

Dit i fet. Tenir un cotxe mai havia estat tan fàcil i ràpid. Ara bé, com tot el que s’adquireix online, es fa sense veure el producte personalment. “Sempre hi haurà clients que voldran anar a un concessionari a veure i provar el cotxe, però també sabem que n’hi ha molts que no els cal”, assenyala l’emprenedor. Ribes, que ha treballat durant molts anys en el sector de l’automoció a companyies com Seat o Ford, explica com havia sentit dir a diverses persones que només necessitaven que el cotxe no els deixés tirats. “El més important per a molts usuaris és que el cotxe funcioni, no necessiten anar a un concessionari ni veure el vehicle. Ja hi ha un client preparat per comprar un cotxe online”, assenyala. Així, es dirigeixen al consumidor que normalment no té temps i amb Swipcar pot consultar totes les ofertes disponibles online i tenir una experiència més digitalitzada.

Un creixement a tota velocitat
La idea de Swipcar neix durant l’estiu del 2017, quan els tres socis de l’empresa, el Julio Ribes, el Pablo Pascual i el Blas Gil, es van conèixer en el programa d’incubació de Demium Startups i van començar a pensar en per què en el món dels cotxes l’experiència encara no era digital.

Un any i nou mesos després de fundar l’empresa, el gener del 2018, ja són 23 persones a l’equip i amb un creixement mensual del 30-40%. “Ha estat un creixement prou ràpid perquè el sector va molt de pressa i perquè estem en un moment també de creixement del sector del rènting”, explica Ribes.

El rènting de vehicles normalment té un període que va dels dos als cinc anys, tot i que Swipcar actualment intermedia contractes que van entre els 24 i 36 mesos. “Estem treballant a escurçar aquest temps i també poder fer rènting de cotxes de segona mà, però encara són dues línies de negoci que estem desenvolupant”, detalla Ribes.

La startup cobra una comissió per entrega de vehicle, que s’emporta del contracte de rènting de l’entitat financera. Swipcar, el 2018 ha facturat 60.000 euros i espera arribar al mig milió aquest any, ja opera a tot l’Estat espanyol, Portugal i França. L’empresa, incubada des de fa uns mesos a Barcelona Activa, ha obtingut un Enisa i ha aixecat una primera ronda de 50.000 euros i fa dos mesos una segona de mig milió d’euros.

Arxivat a: SWIPCAR   COTXES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Les Marxes per la Llibertat ja caminen
PLE EXTRAORDINARI: Manresa rebutja la sentència del Procés, reclama l’amnistia i manifesta el compromís amb el dret a l'autodeterminació
Ecoviure torna amb la voluntat d’oferir solucions a la crisi climàtica
El somni europeu del BAXI Manresa comença al Nou Congost
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]