La sinistralitat es redueix en un 46% en els trams on s'han fet desviaments de vehicles pesants
La mitjana anual d'accidents amb morts i ferits greus passa de 68 a 37 en determinats trams de les carreteres N-II, N-340 i N-240 i el conseqüent desviament de trànsit d’aquests vehicles a l’AP-7 i AP-2, segons l'SCT. Des del Bages és considera que es tracta d'una dada "enganyosa".
Tram de la C-55 entre Monistrol de Montserrat i Manresa, a l'altura del terme de Castellgalí. Foto: O. Duran/EPA

SOCIETAT / Redacció  
04/09/2019 17:33
El Servei Català de Trànsit ha impulsat la restricció per a vehicles pesants de 4 o més eixos en determinats trams de les carreteres N-II, N-340 i N-240 i el conseqüent desviament de trànsit d’aquests vehicles a l’AP-7 i AP-2, atès que constitueixen una alternativa més segura, de més capacitat i millor traçat. L’objectiu d’aquestes restriccions i desviaments és reduir l’accidentalitat en aquests eixos viaris, així com contribuir a descongestionar-los i millorar la mobilitat i la seguretat viàries d’aquests tres corredors. L'SCT defineix com corredor el traçat de dues vies que circulen paral·leles.
 
Aquest dilluns 2 de setembre es complia un any de la resolució que estableix les restriccions de circulació per a vehicles pesants a diversos trams de l’N-340 i l’N-240 i el conseqüent desviament de trànsit d’aquests vehicles a l’AP-7 i AP-2, respectivament. El desviament dels camions de l’N-II a l’AP-7, en el tram de Girona, és vigent des del mes d’abril de 2013.
 
Reducció de la sinistralitat
Des de la posada en marxa d’aquestes mesures, la sinistralitat s’ha reduït un 46% en els corredors on s’ha aplicat el desviament de vehicles pesants. La mitjana anual d’accidents amb morts i ferits greus en aquests corredors ha passat de 68 a 37 i la mitjana anual d’accidents mortals ha passat de 24 a 13.5.

La mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus al corredor N-II/AP-7 en el tram Vidreres – la Jonquera ha passat de 35 a 19, una reducció del 46%. En el cas del corredor N-340/AP-7 en el tram Altafulla – Vilafranca del Penedès, la mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus ha passat de 12 a 4.5, una reducció del 63% i en el tram Alcanar – Hospitalet de l’Infant, la mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus ha passat de 17 a 10, una reducció del 39%. Finalment, la mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus al corredor N-240/AP-2 en el tram Montblanc – les Borges Blanques ha passat de 3.7 a 3, el que suposa una reducció del 19%.
 
El Servei Català de Trànsit vol agrair la indispensable col·laboració del sector del transport per fer efectives aquestes mesures i recorda que des de l’inici d’aquestes restriccions s’han establert unes bonificacions per a aquest col·lectiu, que permeten als conductors dels vehicles pesants poder circular per les respectives autopistes amb una important reducció el seu preu.

Reaccions al Bages
Segons el Montepio de Conductors, es tractaria una dada una mica “enganyosa” perquè “si es fa un traspàs per un mal estat de la carretera o per poca inversió, el que estem fent es treure un trànsit d’un lloc per portar-lo a una altra, a partir d’aquí la sinistralitat lògicament baixa perquè hi ha menys circulació de vehicles en aquesta via. A banda entenem que S’ha volgut criminalitzar el sector del transport”, segons el director del Montepio de Conductors, Ramon Baraldés.

La mutualitat de conductors considera que “es tracta d’una solució temporal, un pedaç més perquè el més important és que en aquestes carreteres s’alliberin els peatges. En el cas de la C16 seria desitjable que s’alliberés definitivament el peatge fins que no s’executi el desdoblament de la C-55. També demanem que al igual que es faci una ronda de Manresa com s’ha fet en la N-II que s’ha traspassat el trànsit a l’autopista i s’ha aprofitat per fer una ronda exterior de Girona amb vinyeta gratuïta pels residents d’aquella zona”.

D’altra banda Baraldés ha valorat la darrera dada del SCT que indica que ha augmentat la mortalitat entre els col·lectius vulnerables, motoristes, ciclistes i vianants, “especialment greu” en el cas dels motoristes, per això s’ha engegat una campanya per protegir aquests col·lectius. Igualment preocupant es l’augment del 88% de la sinistralitat entre els 65 i els 74 anys.
 
Finalment, des del Montepio es demana màxima precaució sobretot els caps de setmana, quan es concentra més els accidents.
 

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):




El 5è Festival Màgic omplirà de màgia dissabte el centre de la ciutat
El bus urbà supera els dos milions de viatgers i manté les xifres a l'alça aquest any
Concurs Viatgers Manresans 2019
El Montepio distribueix el ViaT
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]