Quins drets tens per retard o cancel·lació del vol?
Aquesta i altres preguntes, es podran consultar a L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) La campanya informativa del Consell Comarcal del Bages ofereix a les agències de viatges i a la ciutadania diversos materials informatius on es recullen recomanacions alhora de viatjar i com reclamar en cas d’incidències en el transport aeri .
l’OCIC del Consell Comarcal del Bages vol respondre amb la nova campanya informativa i de sensibilització .

BAGES / Redacció  
24/06/2019 10:14
Com es pot reclamar en cas de pèrdua de l’equipatge? És obligatori contractar una assegurança de viatge? Aquestes i més preguntes són les que l’OCIC del Consell Comarcal del Bages vol respondre amb la nova campanya informativa i de sensibilització que acaba de llançar.

S’han editat diversos materials en format paper i digital adreçats a agències de viatges i a la ciutadania en general amb informació sobre els drets dels viatgers en cas d’incidències amb les companyies aèries i recomanacions per evitar imprevistos durant el viatge. En concret els documents posen el focus en els retards i cancel·lacions dels vols, en els casos d’overbooking i la pèrdua de l’equipatge. Per altra banda, també s’ofereixen recomanacions sobre la documentació necessària per a viatjar, les assegurances mèdiques i de viatge o l’ús de vacunes.

L’oficina s’està posant en contacte amb les agències de viatges perquè coneguin la campanya i fer-los arribar els materials editats, per tal que informin adequadament als seus clients. També s’informarà als ajuntaments de la comarca perquè puguin distribuir la informació als seus veïns i veïnes.
Principals incidències amb els vols

Les principals consultes que s’adrecen a l’OCIC sobre incidències amb les companyies aèries són les relatives a cancel·lacions i grans retards. És rellevant que la ciutadania sàpiga que si la companyia aèria cancel·la un vol, es té dret a escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. A més la companyia ha d’oferir gratuïtament menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació. Si el transport alternatiu surt l’endemà o dies més tard, també es té dret a allotjament gratuït (amb els desplaçaments inclosos).
En cas de retard o cancel·lació de vol, es recomana fer fotografies o gravacions en vídeo dels panells informatius on es reflecteix la cancel·lació o la demora. S’ha de fer la reclamació directament a la companyia per algun mitjà que permeti acreditar-la (correu electrònic, full oficial de reclamació segellat per l’empresa, carta certificada, burofax, etc). En el cas que l’empresa no respongui en el termini de 30 dies o ho faci prèviament en sentit contrari als interessos dels viatgers, es recomana sol·licitar cita prèvia a l’OCIC del Bages per tal de tramitar la reclamació.

Arxivat a: OCIC  L’OFICINA COMARCAL D’INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):




"Com cada nit" al pla de Lledoners
El BAXI Manresa fa un partit vistós i cau davant el Limoges CSP
Servei d’assessorament jurídic laboral on-line per als associats
Un 10% dels usuaris del patinet elèctric abans circulaven en cotxe o moto a Barcelona
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]