La Teleassistència dóna servei a 4.663 persones usuàries del Bages
En col·laboració amb els ajuntaments de la comarca, aquest servei d’atenció domiciliària, garanteix la seguretat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha acabat l’any 2018 donant servei a 4.663 persones usuàries al Bages

BAGES / Redacció  
15/01/2019 11:02
A més, la comarca del Bages disposa d’una unitat mòbil de primera resposta, que s’ubica a Manresa, i té com a finalitat atendre emergències i contingències, tot i que poden donar suport a seguiments.
Actualment, el Servei Local de Teleassistència és un dels serveis socials amb una major implantació territorial. A tota la demarcació es dona una cobertura de l’11,80% de la població major de 65 anys i del 30,80% sobre la població major de 80 anys, amb una elevada satisfacció per part de les persones usuàries i de les seves famílies.
Aquest servei funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona i una unitat de control remot en format de penjoll o polsera que permet estar connectat de forma permanent amb el centre d'atenció. Es complementa amb serveis com les Unitats Mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils.

Resposta Eficient en Teleassistència (RET)
Aquests dos últims anys han estat marcats per les novetats que s’han incorporat al servei i que s’han consolidat, així com per l’aposta en l’eficiència i la qualitat del servei. Entre les novetats cal destacar la implantació amb èxit del model d’atenció centrat en la persona a través d’un sistema anomenat Resposta Eficient en Teleassistència (RET), que es basa en donar una resposta adaptada a les necessitats de cada persona amb una major eficiència i un alt valor tecnològic.
Això permet establir la tipologia de prestació de servei que necessita cada persona en funció dels seu perfil, els seus riscos i els seus hàbits de vida. En aquest sentit, l’atenció que proporciona el Servei Local de Teleassistència s’intensifica per aquelles persones en situació de vulnerabilitat i amb més riscos, amb més trucades de seguiment o visites domiciliàries, entre d’altres accions, i s’evita l’excessiva protecció de les persones més autònomes a través d’accions preventives. Durant el 2018 s’han instal·lat més de 14.500 dispositius de seguretat, entre detectors de foc/fum, presència i caigudes, i de teleassistència adaptada a necessitats especials (teleassistència mòbil o serveis adaptats a persones amb dificultats a la parla i/o oïda o de mobilitat reduïda a les mans).
L’any 2018 també ha estat un any de consolidació de projectes com el protocol de sensibilització, prevenció i sospita de maltractaments en el marc del Servei Local de Teleassistència. Un altre projecte que s’ha consolidat com una prestació del servei de suport fora de la llar per aquelles persones que viuen en nuclis rurals aïllats i amb escasses relacions socials, és la teleassistència mòbil, que s’incorpora com a dispositiu de foment de l’autonomia personal.
Al llarg del 2019, el Servei Local de Teleassistència seguirà apostant pel creixement i la posada en marxa de nous projectes adreçats a perfils amb necessitats especials. Cal destacar que projectes pilots com el de comptadors d’aigua intel·ligents de mesura de patrons de comportaments de forma no intrusiva, seran claus.
 

 

Arxivat a: BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Manresa inicia la reobertura progressiva dels equipaments culturals municipals de la ciutat
El Conservatori Municipal de Música, l'Escola d'Art i les llars d'infants municipals reobren combinant formació presencial i telemàtica
Les lesions més comunes entre els "runners"
El president Torra repassa l'actualitat del país en la seva visita al Bages
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]