L’Ajuntament presenta la campanya de civisme per la Festa Major
Seguint amb les campanyes de civisme iniciades l’any 2017, aquest any l’Ajuntament de Moià llança una nova campanya de civisme per tal de millorar la convivència entre els que volen descansar i els que es volen divertir.
• “A la nit munta't-ho bé. Però sense cridar, que els veïns i veïnes volen dormir.”: El Jardí de les delícies del Bosco. Podria simbolitzar la festa i la diversió social.

MOIÀ / Redacció  
06/08/2018 11:38
Aquest any l’art juga un paper protagonista en la campanya, ja que cadascun dels 4 cartells relaciona un missatge amb un clàssic de la pintura:
• "A la nit baixa el volum. Que no t’ho hagin de dir amb una multa": El crit de Munch. Podria simbolitzar un crit d’algú que molesta o un crit d’un veí.
• "A l’estiu tota cuca viu. Si et muntes una festa, recorda que hi ha gent que vol descansar": La persistència de la memòria de Dalí. Podria simbolitzar el pas del temps, a l’estiu es fa tard, es fa més vida nocturna.
• "Els carrers seran sempre nostres. Però que el nostre oci no sigui el malson dels altres": L’escola d’Atenes de Rafael. Podria simbolitzar l’afer social al carrer.
“A la nit munta't-ho bé. Però sense cridar, que els veïns i veïnes volen dormir.”: El Jardí de les delícies del Bosco. Podria simbolitzar la festa i la diversió social.
Les frases estan sobre de les peces i, mantenint la frase, es comunica el missatge amb la segona frase que acompanya a cada missatge a mode consell. Com a punt d’unitat, tots els cartells tenen la frase final de “Respecta el descans dels veïns i veïnes”.
Difusió de la campanya
La campanya serà difosa mitjançant cartells, postals i difusió digital per les xarxes socials oficials de l'Ajuntament de Moià, per tal de conscienciar i aconseguir que el missatge arribi al màxim de ciutadans possibles.
A més a més, s’han imprès 13 cartells en mida gegant (A0) que es col·locaran de manera estratègica als 13 punts detectats on es concentren joves a la nit i es creen desperfectes o molèsties pel descans dels veïns.

Altres accions impulsades
Com en totes les altres campanyes, la campanya gràfica és una part de la campanya de sensibilització, que es va completar amb xerrades al Institut Moianès.
A més, des de la Regidoria de Civisme s’ha posat al dia l’Ordenança de Civisme i el seu règim administratiu i sancionador, i s’ha previst un circuit de reparació de danys i mesures alternatives a les punitives.

Finalment des de la Regidoria de Joventut es treballa amb la participació dels joves, el CAP i l’Institut Moianès, mirant de construir alternatives d’oci sostenible per tal de donar sortida a les inquietuds i necessitats dels joves més enllà del consum col·lectiu d’alcohol.

Un exemple d’això han estat les activitats que en el marc de l’Ateneu s’han organitzat aquest juliol: torneig de futbolí, caminada nocturna, cinema, etc.

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Bages recupera la memòria popular de la vinya i el vi
El BAXI Manresa vol mantenir-se invicte a Europa
Fem un bon ús dels antibiòtics?
Manresa promou la reducció de residus
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]