La Ponència Ambiental dóna llum verd a la variant de Sagàs
L’opció escollida és una via que circula sensiblement paral·lela a la carretera actual

BERGUEDÀ / Redacció  
09/05/2016 11:35
La Ponència ambiental ha acordat formular una declaració d’impacte amb caràcter favorable al projecte de variant de Sagàs (Berguedà), promogut per la Direcció General d’Infraestructures de la Mobilitat Terrestre, en un tram de 2,6 quilòmetres de la carretera C-154.

El vistiplau es dóna amb el benentès que s’implementaran les condicions establertes a l’estudi d’impacte ambiental i algunes d’addicionals. Per dur a terme el control d’aquests requisits es constituirà una comissió mixta de seguiment entre el promotor de les obres i l’òrgan ambiental mentre es desenvolupin els treballs.
  
L’alternativa escollida consisteix en una variant que circula sensiblement paral·lela a la carretera actual, entre 150 i 250 metres més al nord. Es tracta d’una carretera convencional, d’un carril per sentit, amb una calçada de 3,5 metres i vorals d’un metre a cada costat.
 
Protecció de la fauna
La distància, de fins a 900 metres, a la què es troba la infraestructura respecte a l’espai Natura 2000 Riera de Merlès fa que no es prevegi risc d’afectació significativa directa o indirecta a aquest espai natural protegit.

De tota manera, s’ha tingut en compte la construcció d’obres de drenatge adaptades, que permetran una bona connectivitat ecològica. Es condicionaran els passos inferiors per aprofitar-los com a passos de fauna i es dimensionaran per afavorir el trànsit de les espècies presents a la zona, com els ungulats.
 
El projecte constructiu  haurà d’incorporar algun sistema de recollida d’aigües de la plataforma en els llocs més adequats i per dirigir-les cap a basses naturalitzades. D’aquesta manera els elements contaminants que reculli la plataforma quedaran filtrats per la vegetació abans d’arribar als cursos fluvials, a més de servir d’hàbitat per als amfibis.
 
Altres mesures incorporades són l’establiment de pendents aptes per a l’estesa de terra vegetal, que és excedentària; i la sembra i plantació amb espècies vegetals autòctones per millorar la integració paisatgística de la nova via.
 
Compensació de l’impacte
L’ocupació definitiva del terreny per la plataforma i espais adjacents, o bermes, es considera un impacte residual, ja que no es pot evitar ni reduir amb mesures preventives o correctores com les aplicades en els talussos o en d’altres espais modificats, que disposen de mesures de restauració.

Per això és necessari compensar l’impacte, tal i com fixa la normativa, a través d’actuacions de restauració. En concret, el projecte constructiu o el projecte complementari de mesures correctores d’impacte ambiental haurà d’incorporar actuacions de restitució o rehabilitació d’hàbitats, o d’altres millores de la biodiversitat que es plantegin.
 

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Les sol·licituds per optar als ajuts directes i als microcrèdits adreçats a autònoms i a empreses es poden presentar a partir d’aquest divendres
S'ajorna la visita del president Quim Torra a les obres de desplegament de fibra òptica entre Súria i Solsona
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ofereix descomptes per menjar i per pernoctar al municipi
Manresa Jove i el CAE impulsen Òrbita Jove
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]